Showing results 175 to 194 of 210
< previous
next >
Issue Date | Title | Author(s) | Type | Access Type |
Dec-2021 | Qual o papel dos artefactos digitais no ensino e na aprendizagem de matemática? | Costa, Cecília; Cabrita, Isabel; Martins, Fernando; Oliveira, Rui; Lopes, J. Bernardino | bookPart | |
2008 | O Quarto e Vintena e outros problemas históricos no ensino dos números racionais | Jorge, Fátima; Cabrita, Isabel; Paixão, Fátima | conferenceObject | |
2015 | Redes multiplicativas e soletos: aprendizagens matemáticas com sentido | Fernandes, Darida; Pinho, Inês; Cabrita, Isabel; Alves, Luisa; Silva, Jaime; Duarte, Pedro | article | |
2008 | Registos teóricos e práticos em matemática: novos rumos | Cabrita, Isabel; Almeida, Jorge; Tenreiro-Vieira, Celina; Gaspar, Jorge; Amaral, Paulo; Nunes, Margarida; Vizinho, Isabel | book | |
Sep-2010 | Representações de alunos sobre o domínio de capacidades matemáticas | Nogueira, Sofia; Tenreiro-Vieira, Celina; Cabrita, Isabel | conferenceObject | |
Feb-1997 | Resolução de problemas envolvendo o conceito de proporcionalidade: desempenhos e perspectivas didácticas de futuros professores de matemática | Cabrita, Isabel | bookPart | |
2015 | Ressonâncias da formação de professores face aos desafios do currículo do ensino secundário geral de Timor-Leste | Cabrita, Isabel; Capelo, Ana; Ferreira, Adriana | bookPart | |
Dec-2021 | Robots ao serviço da interdisciplinaridade nos ciclos iniciais da escolaridade | Cabrita, Isabel | bookPart | |
Jul-2015 | School organization and the mobilization of teachers and students in the use of a new general secondary education curriculum in East Timor | Capelo, Ana; Cabrita, Isabel | article | |
2016 | Science education practices in the framework of secondary school curricular restructuring in East Timor | Capelo, Ana; Cabrita, Isabel | bookPart | |
Oct-2015 | Secondary education in East Timor: settings for curriculum development of Portuguese | Ferreira, Adriana; Cabrita, Isabel; Andrade, Ana Isabel | article | |
2004 | Significados de referência histórica e cultural dos decimais | Vizinho, Isabel; Cabrita, Isabel | bookPart | |
2003 | Significados institucionais do objecto matemático decimais à luz das funções semióticas | Vizinho, Isabel; Cabrita, Isabel | conferenceObject | |
Oct-2020 | Teachers handbook: a guide for understanding tangible programming and the implementation of the TangIn toolbox of resources | Gonçalves, Daniel; Queiroz, João; Costa, Pedro; Cabrita, Isabel; Guerra, Cecília; Loureiro, Maria José; Moreira, Filipe T. | book | |
Jan-2020 | Teachers' training handbook: tangible programming and inclusion in educational context | Loureiro, Maria José; Guerra, Cecília; Cabrita, Isabel; Moreira, Filipe T.; Gonçalves, Daniel; Queiroz, João | book | |
2015 | Teaching and learning mathematics: the voice of timorese teachers and students | Cabrita, Isabel; Lucas, Margarida | conferenceObject | |
Jun-2016 | Technological mediation and development of creativity in exploratory mathematical contexts | Coelho, Artur; Cabrita, Isabel | conferenceObject | |
Sep-2001 | Tecnologia educativa e formação de professores: uma relação inevitável numa sociedade da informação, da comunicação e do conhecimento | Cabrita, Isabel | conferenceObject | |
2016 | The implications of curriculum change: Perceptions of East Timorese policymakers | Lucas, Margarida; Cabrita, Isabel | article | |
Jun-2016 | The potential of a pedagogical approach in mathematics based on autonomous and collaborative exploration of web 2.0 tools: a case study in higher education | Lemos, Carlota; Pombo, Lúcia; Cabrita, Isabel | conferenceObject | |