Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10773/34589
Title: | The interactive assessments using gamification tools (Kahoot! & Socrative) |
Author: | Lawrance, Paul Joseph Moreira, António Santos, Carlos |
Keywords: | Gamification tools Kahoot Socrative Interactive assessments |
Issue Date: | Jul-2021 |
Publisher: | Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores, Universidade de Aveiro; Centro Universitário Adventista de São Paulo |
Abstract: | The Ph.D. research project “Gamification in Middle, Secondary and Higher Education to motivate learners and
develop creative thinking” enabled me to introduce Gamification tools in GSS Jain Gurukul Cambridge International
residential school, Chennai, India, to conduct Interactive Assessments in teaching. The feasibility study was carried
out on the curriculum of Middle and Secondary education with the available technology of the institution, and
Gamification tools. A questionnaire one was conducted to identify students’ participation, engagement, and selfinitiative in learning the module, and the usage of multimedia tools in classroom activities. Questionnaire one and the
research study ensured to decide and introduce Gamification tools Kahoot! and Socrative for various classroom
activities of GSS Jain Gurukul students. A case study was used as a method in this research. At the end of the
academic year questionnaire two was applied to identify students' participation, engagement, motivation, creative
thinking, and self-confidence in learning. The results show that almost all students strongly agreed on the above
factors and that gamification strongly stimulated their enthusiasm and willingness to use such tools in their learning. O projeto de investigação de doutoramento "Gamification in Middle, SecondaryandHigherEducation to motivatelearnersanddevelopcreativethinking" (Gamificação no Ensino Médio, Secundário e Superior para motivar os alunos e desenvolver o pensamento criativo) permitiu-nos introduzir ferramentas de Gamificação na escola residencial GSS JainGurukul Cambridge International, Chennai, Índia, para conduzir Avaliações Interativas no ensino. O estudo de viabilidade foi realizado sobre o currículo do Ensino Médio e Secundário com a tecnologia disponível da instituição, e as ferramentas de Gamificação. Foi realizado um questionário para identificar a participação, envolvimento e autoiniciativa dos estudantes na aprendizagem do módulo, e a utilização de ferramentas multimédia em atividades de sala de aula. O questionário um e o estudo de investigação asseguraram a decisão e introdução das ferramentas de GamificaçãoKahoot! e Socrative para várias atividades de sala de aula dos alunos da GSS JainGurukul. Um estudo de caso foi adotado como método nesta investigação. No final do ano académico foi aplicado o questionário dois para identificar a participação, envolvimento, motivação, pensamento criativo, e autoconfiança dos estudantes na aprendizagem. Os resultados mostram que quase todos os estudantes concordaram fortemente com os fatores acima mencionados e que a gamificação estimulou fortemente o seu entusiasmo e vontade de utilizar tais ferramentas na sua aprendizagem. |
Peer review: | yes |
URI: | http://hdl.handle.net/10773/34589 |
DOI: | 10.34624/ilcj.v11i1.23770 |
ISSN: | 1647-7308 |
Appears in Collections: | CIDTFF - Artigos DEP - Artigos |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
23770-Texto do Trabalho-53041-1-10-20210503.pdf | 292.25 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.