Showing results 41 to 60 of 65
< previous
next >
Issue Date | Title | Author(s) | Type | Access Type |
12-Apr-2012 | A population-based breast cancer screening programme: conducting a comprehensive survey to explore adherence determinants | Freitas, Célia; Tura, Luiz Fernando; Costa, Nilza; Duarte, João | article |  |
2018 | Potenciar o impacto da formação pós-graduada de professores em Angola: recomendações sustentadas num projeto de avaliação interinstitucional | Costa, Nilza; Matias, Bernardo Filipe; Lopes, Betina | conferenceObject |  |
2022 | Problem-based learning: composing in the classroom as a challenge for learning music | Vasconcelos, Maria João; Caspurro, Helena; Costa, Nilza | article |  |
Mar-2021 | O processo de reestruturação da formação inicial de professores na República da Moldávia | Costa, Nilza | bookPart |  |
Mar-2012 | Programa de Formação Avançada de Docentes do Ensino Superior da Universidade de Aveiro: avaliação de um percurso | Ramos, Fernando; Huet, Isabel; Costa, Nilza; Sousa, Dayse Neri de | bookPart |  |
Jun-2011 | Programa de formação avançada de docentes do ensino superior da Universidade de Aveiro: avaliação de um percurso | Ramos, Fernando; Huet, Isabel; Costa, Nilza; Souza, Dayse Neri de | conferenceObject |  |
2015 | Psychoeducational Programs for Informal Caregivers of Dependent Older Adults: Barriers to Participation | Abreu, Margarida; Silva, Alcione Leite; Costa, Nilza; Abreu, Wilson | article |  |
2020 | Qualificação acadêmica e profissional dos docentes do ensino superior em Angola: instrumento de Análise e sua Validação | Domingos, Rangel; Costa, Nilza; Oliveira, Diana da Silva | article |  |
Nov-2018 | Relatório Final do Projeto Avaliação do Impacto dos Cursos de Mestrado “Desenvolvimento Curricular” e “Ensino das Ciências” (2ª edição/2012-2016) do ISCED da Huíla | Costa, Nilza; Matias, Bernardo Filipe; Lopes, Betina | book |  |
28-Jul-2021 | A resolução de problemas no ensino da física: um estudo de caso no Instituto Médio Politécnico do Namibe (Angola) | Chavaia, Jorge; Costa, Nilza | article |  |
15-May-2009 | Resorting to non euclidean plane geometries to develop deductive reasoning an onto-semiotic approach | Neto, Teresa; Breda, Ana; Costa, Nilza; D. Godino, Juan | conferenceObject |  |
2018 | Science teacher development in a global world: a study centered In master dissertations in Angola | Costa, Nilza; Lopes, Betina; Matias, Filipe | bookPart |  |
Mar-2021 | Seminário Formar Professores Hoje: Partilhar Conhecimentos, Experiências e Desafios: livro de atas | Afonso, Beatriz; Costa, Nilza; Santos, Leonor | book |  |
2017 | Seminário Internacional Educa&Care: formação de profissionais para melhorar a qualidade da intervenção dos cuidadores informais | Costa, Nilza; Abreu, Margarida | book |  |
2006 | A staff development program for promoting change in Higher Education teaching and learning practices | Ramos, Fernando; Costa, Nilza; Tavares, José; Huet, Isabel | bookPart |  |
Aug-2006 | A staff development program for promoting change in Higher Education teaching and learning practices | Ramos, Fernando; Costa, Nilza; Tavares, José; Huet, Isabel | conferenceObject |  |
Mar-2017 | Sustentabilidade da investigação educacional: contributos da literatura sobre o conceito, fatores e ações | Guerra, Cecília; Costa, Nilza | article |  |
2020 | Teacher education and sustainable development goals: a case study with future biology teachers in an Angolan higher education institution | Chisingui, António Valter; Costa, Nilza | article |  |
2019 | The relationship between frailty, functional dependence, and healthcare needs among community‐dwelling people with moderate to severe dementia | Abreu, Wilson; Tolson, Debbie; Jackson, Graham A.; Staines, Harry; Costa, Nilza | article |  |
Dec-2016 | The way students’ internalize assessment criteria on inquiry reports | Bruno, Inês; Santos, Leonor; Costa, Nilza | article |  |