Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10773/9812
Title: | Criatividade tácita e experimental no ensino instrumental |
Author: | Gonçalves, Maria da Rocha |
Advisor: | Lloyd, David Wyn |
Keywords: | Educação musical Música experimental Criatividade |
Defense Date: | 2012 |
Publisher: | Universidade de Aveiro |
Abstract: | Na presente dissertação é feita uma reflexão
sobre a corrente estética da música
nova/experimental e sobre os modelos
pedagógicos que a ela estão relacionados.
É proposto o Modelo Teórico para o
Desenvolvimento da Criatividade que se baseia
na experimentação tácita e na integração de um
contexto musical ou imaginário na experiência
pessoal. Este modelo permite ainda desenvolver a
permeabilidade das funções intérpreteimprovisador-
compositor nos alunos de
instrumento. This dissertation presents a reflection on new/experimental music aesthetics, as well as on associated pedagogical models. The Theoretical Model for the Development of Creativity is proposed with the following aims: (a) integrate embodied exploration of a musical or imaginary context into personal experience; (b) integrate interpretation, improvisation and performance-based composition in a transdisciplinary way into instrumental teaching. |
Description: | Mestrado em Ensino de Música |
URI: | http://hdl.handle.net/10773/9812 |
Appears in Collections: | UA - Dissertações de mestrado DeCA - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
dissertação.pdf | 1.29 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.