Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10773/31863
Title: | A formação inicial de professores para uma educação interdisciplinar – o exemplo do projeto EduPARK |
Author: | Neto, Teresa B. Pombo, Lúcia B. |
Keywords: | Formação de professores Abordagem interdisciplinar Realidade aumentada |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Escola Superior de Educação de Paula Frassinetti |
Abstract: | A formação inicial de professores na atualidade deve
contemplar o desenvolvimento de competências
docentes fundamentais para a promoção de
modelos de educação interdisciplinar, enfatizando
e promovendo a convergência de conhecimentos de
várias áreas disciplinares. Neste artigo apresentase uma experiência de formação interdisciplinar,
no âmbito da formação inicial de professores na
Universidade de Aveiro, “vivida” no Projeto EduPARK,
por estudantes do Mestrado em Ensino do 1.º Ciclo do
Ensino Básico e de Matemática e Ciências Naturais do
2.º Ciclo do Ensino Básico. Esta experiência demonstra
que o recurso à Realidade Aumentada (RA) é uma
estratégia promissora na promoção de um modelo de
educação interdisciplinar, através da criação de guiões
didáticos, sua implementação em contexto escolar e
sua avaliação. The initial teacher training currently comprises the development of crucial teaching skills for the promotion of models for interdisciplinary education, emphasizing and promoting the convergence of knowledge from various disciplinary areas. This paper presents an experience of interdisciplinary training, within the scope of initial teacher training at the University of Aveiro, “lived” within the EduPARK Project, by students of the Master in Teaching of the 1st Cycle of Basic Education and of Mathematics and Natural Sciences of the 2nd Cycle of Basic Education. This experience demonstrates that the use of Augmented Reality (AR) is a promising strategy in promoting an interdisciplinary education model, through the creation of pedagogical guides, its implementation in the school context and its evaluation. |
Peer review: | yes |
URI: | http://hdl.handle.net/10773/31863 |
DOI: | 10.17346/se.vol28.389 |
Appears in Collections: | CIDTFF - Artigos DEP - Artigos |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
389-2060-1-PB.pdf | 762.26 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.