Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 1 to 20 of 23
Issue Date | Title | Author(s) | Type | Access Type |
2023 | Open middle problems: math challenges that promote debate and critical thinking | Santos, V.; Bastos, N. R. O. | bookPart | |
2023 | The use of self-assessment and flipped classroom in an undergraduate mathematics course for management students | Bastos, N. R. O. | bookPart | |
2023 | Equações para a sustentabilidade: uma prática pedagógica no curso de Educação Básica | Pinto, Hélder; Figueiroa, Alcina; Silva, Ângelo | bookPart | |
2023 | Active learning in a vocational education and training programme | Bastos, N. R. O.; Oliveira, M. P. de Sousa; Ferreira, I. | bookPart | |
2023 | The GeoGebra book: a tool to engage students | Oliveira, M. P. de Sousa; Hall, A.; Bastos, N. R. O.; Seabra, D. F. C.; Assunção, E.; Barroso, M. J. | bookPart | |
2023 | Procedural/rote learning vs meaningful learning: which do first year undergraduate students prefer? | Oliveira, M. P. de Sousa | bookPart | |
2023 | Portuguese teachers' conceptions and practices on the History of Mathematics in teaching (7th to 12th grades) | Martins, Ana P.; Pinto, Hélder; Gomes, Helena; Menezes, Luís | bookPart | |
2023 | History of Mathematics in Portuguese textbooks of Vicente Gonçalves (1896-1985) and José Sebastião e Silva (1914-1972) | Pinto, Hélder; Costa, Cecília; Malonek, Helmuth R. | bookPart | |
2023 | Attention span in calculus classes and yoga breaks | Carvalho, P.; Descalço, L.; Gonçalves, H. F. | bookPart | |
2021 | Computadores no apoio ao estudo autónomo e avaliação em Matemática | Seabra, Dina; Cruz, João Pedro; Descalço, Luís; Carvalho, Paula; Oliveira, Paula | bookPart | |
Dec-2021 | PmatE: um projecto com vida (longa) | Oliveira, Maria Paula | bookPart | |
2022 | An experience with Desmos in the study of the quadratic function | Dias, L.; Oliveira, M. P.; Bastos, N. R. O. | bookPart | |
2022 | Mathematics, computers and competitions: 30 years together | Oliveira, M. P. | bookPart | |
2021 | Contributions to reduce academic failure in STEM bachelor courses | Lopes, José Carlos; Correia, Maria do Rosário; Dias, João Miguel; Descalço, Luís | bookPart | |
2021 | Perspectives of future teachers of early years from two Portuguese institutions on the history of mathematics | Costa, C.; Menezes, L.; Ribeiro, A.; Pinto, H.; Marins, A. P.; Clain, T. Costa; Gomes, H.; Aires, A. P. | bookPart | |
2021 | Teachers’ conceptions and practices on the history of mathematics in teaching at 5th and 6th grades in Portugal | Martins, A. P.; Gomes, H.; Pinto, H.; Ribeiro, A.; Clain, T. Costa; Costa, C.; Menezes, L. | bookPart | |
Nov-2021 | A história da matemática no percurso formativo de futuros professores dos anos iniciais | Martins, A. Patrícia; Gomes, Helena; Menezes, Luís; Costa, Cecília; Pinto, Hélder; Ribeiro, António; Clain, Teresa Costa | bookPart | |
2021 | A utilização de objetos de aprendizagem digitais no ensino de estatística no curso de educação básica | Silva, Ângelo; Pinto, Hélder; Figueiroa, Alcina | bookPart | |
4-Jul-2019 | As competições e o ensino e aprendizagem da matemática | Tavares, Dina; Pinto, Hélia | bookPart | |
Apr-2021 | O jogo educacional Multipli enquanto atividade lúdica e de aprendizagem matemática | Sebastião, Fernando; Tavares, Dina; Menino, Hugo; Oliveira, Eunice; la Féria, Ana; Teixeira, Rita | bookPart | |
Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 1 to 20 of 23