Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10773/17455
Title: | Contributos para a aprendizagem da escrita: dos princípios de ação à sequência de ensino como eixo da aprendizagem da produção de textos |
Author: | Pereira, Luísa Álvares Graça, Luciana |
Keywords: | Didática da escrita resposta fundamentada sequência de ensino |
Issue Date: | 2015 |
Abstract: | Esta nossa contribuição aborda os principais princípios defendidos pela (nova) Didática da Produção de Textos, descrevendo, e exemplificando, o dispositivo didático da «sequência de ensino», construído no quadro do grupo de investigação «Protextos», refletindo-se sobre a importância da utilização de materiais didáticos significativos para uma aprendizagem discente também efetiva. Our contribution addresses the key principles advocated by the (new) Didactic of Text Production, describing and exemplifying the didactic device "teaching sequence ', built in the framework of the research project ‘Protextos', with the coordination of Luisa Alvares Pereira, reflecting on the importance of using significant didactic devices for an effective student learning. |
Peer review: | yes |
URI: | http://hdl.handle.net/10773/17455 |
ISSN: | 1646-9526 |
Publisher Version: | http://www.exedrajournal.com/wp-content/uploads/2015/07/10-195-208-LUISA-E-LUCIANA.pdf |
Appears in Collections: | CIDTFF - Artigos |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Contributos para a aprendizagem da escrita.pdf | 1.63 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.