Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10773/17368
Title: | Recursos digitais de apoio ao ensino das funções no 3º Ciclo do Ensino Básico |
Author: | Santos, Sandra Maria Reis dos |
Advisor: | Carvalho, Paula Seabra, Dina Fernanda da Costa |
Keywords: | Funções (Matemática) Didáctica da matemática - 3º Ciclo do ensino básico Matemática para professores Recursos digitais Ensino assistido por computador |
Defense Date: | 2014 |
Publisher: | Universidade de Aveiro |
Abstract: | Pretendemos com este trabalho a criação, no MEGUA, de exercícios parametrizados
de escolha múltipla, com a respetiva resolução pormenorizada,
referentes ao estudo das funções afins e quadráticas, ao nível do 3.o Ciclo
do Ensino Básico. Estes exercícios foram construídos de acordo com o novo
Programa de Matemática e as Metas Curriculares constituindo um auxiliar dos
alunos no seu estudo autónomo e, do professor na utilização como uma atividade
de aplicação e consolidação dos conteúdos bem como de avaliação
diagnóstica, formativa ou sumativa dos alunos. With this work, done using the MEGUA system, a series of parameterized exercises with multiple choice options and their respective resolution was created. These exercises are related with concepts such as affine and quadratic functions, taught at the third cycle of the basic education in accordance with the curricular goals and the new math program. The main objectives are twofold: help the students in an autonomous study of functions and in the classroom and support the teaching of functions such as an application/ consolidation activities and the diagnostic, formative or summative evaluation. |
Description: | Mestrado em Matemática para Professores |
URI: | http://hdl.handle.net/10773/17368 |
Appears in Collections: | UA - Dissertações de mestrado DMat - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
tese_sandra_Santos_2014.pdf | 2.06 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.