Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10773/8702
Title: | Mediar a arte: o programa Descobrir da Fundação Calouste Gulbenkian |
Author: | Honda, Camila Yuri Brito |
Advisor: | Bessa, José Pedro Barbosa Gonçalves de |
Keywords: | Criação artística Arte moderna Educação artística: Portugal Avaliação da educação |
Defense Date: | 2011 |
Publisher: | Universidade de Aveiro |
Abstract: | A presente dissertação, desenvolvida no âmbito do Mestrado em Criação Artística Contemporânea da Universidade de Aveiro corresponde ao relatório final do estágio curricular desenvolvido no domínio do programa DESCOBRIR da Fundação Calouste Gulbenkian, em Lisboa, num período de sete meses.
Este estudo concentra-se no processo de avaliação qualitativa de Cursos e Oficinas de Verão da temporada 2010-2011 do programa DESCOBRIR sob a perspectiva da experiência do público in loco, a partir do tratamento de dados quantitativos de inquéritos distribuídos aos participantes e da observação direta das atividades enquadradas no processo de avaliação.
Considerando as premissas do paradigma pós-moderno em educação artística e o contexto no qual se desenvolveu o estágio, este estudo pretende contribuir para o conhecimento científico de experiências na área da mediação cultural, especialmente na Arte Contemporânea e para situar as atividades avaliadas no contexto e na história recente do programa DESCOBRIR e da Fundação Calouste Gulbenkian. This thesis has been developed in the Contemporary Artistic Creation Master field of the Aveiro University and corresponds to the final report of the internship, developed in the DESCOBRIR program domain of the Calouste Gulbenbian Foundation, in Lisbon, in a seven months season. This study focus in the 2010-2011 season of the Summer Courses and Workshops quality evaluation process of the DESCOBRIR program, under the perspective of the public experience in loco, from the treatment of the quantitative data surveys given to the attendees and from the directly observation of the activities engulfed in the evaluation process. Considering the assumptions of the postmodern paradigm in arts education and the context in which the internship has been developed, this study want to contribute for the scientific knowledge of the experience in the cultural mediation field, especially in Contemporary Art and to locate the evaluated activities in the context and in the recently history of the DESCOBRIR program and of the Calouste Gulbenkian Foundation. |
Description: | Mestrado em Criação Artística Contemporânea |
URI: | http://hdl.handle.net/10773/8702 |
Appears in Collections: | UA - Dissertações de mestrado DeCA - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
249259.pdf | 3.28 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.