Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10773/5050
Title: | Sociedade e Economia do Conhecimento: Análise dos Programas de Governo (2002-2011) |
Author: | Antunes, Maria João |
Keywords: | Sociedade da informação Sociedade do conhecimento Economia do Conhecimento Programas de Governo |
Issue Date: | 2011 |
Publisher: | SOPCOM |
Abstract: | Os programas de governo constituem o instrumento base de orientação política para cada mandato, estabelecendo prioridades, metas e compromissos com o país. Neste sentido são um elemento de análise relevante, para estudar o destaque dado à temática da sociedade e economia do conhecimento, assim como a importância e visibilidade que se atribui, em cada período, às áreas abarcadas pelo conceito. Partindo da questão: “Que orientações políticas para a sociedade e economia do conhecimento foram estabelecidas nos programas de governo, no período 2002 a 2011?”, este estudo assenta numa análise dos cinco programas de governo que foram apresentados aos portugueses no período anteriormente referido. A análise efetuada abarca os domínios da educação, ciência e tecnologia, sociedade da informação, empreendedorismo e inovação, cultura e media, levando em consideração a conjuntura económico-social vivenciada no país ao longo do período analisado. Government programmes are basic documents of policy guidance for each mandate, establishing priorities, goals and commitments for the country. In this sense they are an important element of analysis to study the emphasis on the theme of information society and knowledge economy, as well as the importance and visibility that is attributed, in each period, to these areas. This paper aims to answer to the question: "What policy guidelines for the knowledge society and knowledge economy have been established in government programmes, from 2002 to 2011?". This study is based on an analysis of the five government programmes, that were presented to the Portuguese during the period former mentioned. The analysis includes the areas of education, science and technology, information society, entrepreneurship and innovation, culture and media and considered the socioeconomic context experienced in the country, during the period analyzed. |
Peer review: | yes |
URI: | http://hdl.handle.net/10773/5050 |
Publisher Version: | http://sopcom2011.up.pt/ |
Appears in Collections: | DigiMedia - Comunicações |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
sopcom_mariajantunes.pdf | Documento principal | 283.79 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.