Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/4648
Title: A ópera como paradigma no Grande Duo Concertante de Weber
Author: Carvalho, Manuel Augusto da Silva
Advisor: Correia, Jorge
Keywords: Ópera
Música para clarinete
Análise musical
Defense Date: 2006
Publisher: Universidade de Aveiro
Abstract: O presente trabalho propõe-se averiguar até que ponto Weber utilizou o universo operático como paradigma na composição do Grande Duo Concertante. Concluímos, tanto pelo estudo das obras para clarinete e das óperas, bem como pela análise, que o Grande Duo Concertante, terá funcionado como antecipação da experiência operática conseguida com “Der Freischütz” e com as obras posteriores. Tanto mais que a produção para clarinete coincide com o interregno na produção operática do compositor.
The purpose of this study is to explore how Weber used the operatic universe as a model for the creation of his “Grande Duo Concertante”. Study of the clarinet works and the operas, as well as analysis, led us to the conclusion that the “Grande Duo Concertante” worked as an anticipation of the operatic experience of “Der Freischütz” and later operas. Worth to notice that the clarinet works are composed during a halt in Weber’s operatic output.
Description: Mestrado em Música
URI: http://hdl.handle.net/10773/4648
Appears in Collections:DECA - Dissertações de mestrado
UA - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
209521.pdf6.54 MBAdobe PDFView/Open
Anexos.pdf18.37 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.