Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/40620
Title: Utilização de técnicas de machine learning no processo de ensino-aprendizagem
Author: Barbosa, Cristina da Conceição
Advisor: Rodrigues, Maria Manuela Fernandes
Vieira, Nelson Felipe Loureiro
Keywords: Machine learning
Técnicas de machine learning
Inteligência artificial
Educação
Matemática
Defense Date: 14-Jul-2023
Abstract: O presente trabalho propõe-se definir e divulgar a utilização das técnicas de machine learning (ramo da inteligência artificial) na educação, de modo particular, dentro da área da matemática. A dissertação é composta por um perfil teórico das principais ideias e fontes de conhecimentos destas áreas, com propostas de aplicações atuais nas plataformas Orange Data Mining e Google Colab, com uso da linguagem de programação Python. Torna-se uma evidência que os "camarins" da matemática, informática aplicada e processos de ensino-aprendizagem são essenciais às revoluções tecnológicas a que assistimos no mundo.
This work aims to define and disseminate the use of machine learning techniques (branch of artificial intelligence) in education, in particular, within the area of mathematics. The dissertation comprises a theoretical profile of the main ideas and sources of knowledge in these areas, with proposals for current applications on the platforms Orange Data Mining and Google Colab using the Python programming language. It becomes evidence that the “behind the scenes” of mathematics, applied informatics, and teaching-learning processes are essential to the technological revolutions that we are witnessing worldwide.
URI: http://hdl.handle.net/10773/40620
Appears in Collections:UA - Dissertações de mestrado
DMat - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Documento_Cristina_Barbosa.pdf4.83 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterLinkedIn
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.