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http://hdl.handle.net/10773/38782
Title: | Social responsibility and organizational culture: presenting the SResp HED-Index andthe SResp IND-Index to improve destination attractiveness and employability |
Other Titles: | A responsabilidade social e a cultura organizacional: Apresentando os índices SResp HED-Index e SResp IND-Index para melhorar a atratividade de destinos e a empregabilidade |
Author: | Au-Yong-Oliveira, Manuel Costa, Carlos |
Keywords: | Destination attractiveness Social responsibility Higher education Organizational culture Focus group |
Issue Date: | 1-Jan-2017 |
Publisher: | DEGEIT - Universidade de Aveiro |
Abstract: | This article involved a focus group interaction and introduces definitions of the SResp INDIndex (the Social Responsibility Individual Index) and the SResp HED-Index (the Social Responsibility
Higher Education Index). Our objective is to disseminate how higher education institutions may improve
destination attractiveness and competitiveness, and how individuals may improve their job prospects,
through Social Responsibility (SR) initiatives and increased SR ROI (Social Responsibility Return on
Investment). For this to be achieved we discuss theory on organizational culture and change, and on
destination attractiveness. The focus group interaction revealed some profit-seeking behaviour, with
regards to taking part in social responsibility initiatives, however signs of altruism were also present.
Believing in the goodness of mankind is essential, and harboring positive thoughts for the future should
be more widespread. By making SR more transparent, for those linked to higher education, we foresee
that a positive change may occur in the world. Este artigo envolveu uma interação em focus group e introduz definições do SResp INDIndex (Social Responsibility Individual Index ou Índice de Responsabilidade Social Individual) e do SResp HED-Index (Social Responsibility Higher Education Index ou Índice de Responsabilidade Social do Ensino Superior). O nosso objetivo é disseminar como instituições de ensino superior podem melhorar a atratividade e competitividade de destinos, e como indivíduos podem melhorar as suas perspetivas de emprego, através de iniciativas de Responsabilidade Social (RS) e de SR ROI (Social Responsibility Return on Investment ou Retorno sobre o Investimento em Responsabilidade Social) incrementado. Para estes objetivos serem alcançados discutimos teoria sobre cultura organizacional e mudança, e sobre a atratividade de destinos. A interação em focus group revelou algum comportamento de busca de lucro, no que diz respeito a fazer parte de iniciativas de RS, no entanto sinais de altruísmo também estavam presentes. Acreditar na bondade humana é essencial, e ter pensamentos positivos sobre o futuro deveria ser mais comum. Ao tornar a RS mais transparente, para aqueles ligados ao ensino superior, prevemos que possa ocorrer uma mudança positiva no mundo. |
Peer review: | yes |
URI: | http://hdl.handle.net/10773/38782 |
DOI: | 10.34624/rtd.v1i27/28.9655 |
Appears in Collections: | DEGEIT - Artigos GOVCOPP - Artigos |
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