Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/38570
Title: Tutoriais online e fóruns de discussão: comparação entre conteúdos e linguagem
Author: Bastos, Andreia
Resende, Cátia
Sousa, Ana Filipa
Keywords: Aprendizagem informal
Aprendizagem não formal
Tutoriais online
Fóruns de discussão
Tipo de língua
Preparação dos conteúdos
Issue Date: 1-Jan-2010
Publisher: Universidade de Aveiro
Abstract: Considerando os novos moldes de aprendizagem mediados pelas novas tecnologias, dois cenários surgem com forte potencial para a aprendizagem informal: os tutoriais online e os fóruns de discussão. O presente trabalho procura comparar a informação neles contida através de uma análise documental qualitativa do conteúdo apresentado em exemplos de tutoriais e fóruns da plataforma Pixel2Life Studios Inc. ©. Assim se analisou o tipo de relação existente entre os dois tipos de conteúdo e se obtiveram resultados que aproximam os dois cenários ao nível do tipo de linguagem, mas que os distanciam quanto ao cuidado na elaboração de conteúdos.
Considering the new methods of learning mediated by new technologies, there are two scenarios which emerge with strong potential for informal learning: the online tutorials and discussion forums. This paper aims to compare the existing information in each one through a qualitative documental analysis of the content presented on examples of tutorials and forums from Pixel2Life Studios Inc © platform. The connection between the two types of content were, then, analyzed, and the results sustain the proximity of the two contexts in terms of language type but deviate them when it comes to of data preparation aspects.
Peer review: yes
URI: http://hdl.handle.net/10773/38570
DOI: 10.34624/ilcj.v1i1.14911
ISSN: 1647-7308
Appears in Collections:DeCA - Artigos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
14911-Texto do Trabalho-28645-1-10-20200416.pdf325.14 kBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterLinkedIn
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.