Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10773/38570
Title: | Tutoriais online e fóruns de discussão: comparação entre conteúdos e linguagem |
Author: | Bastos, Andreia Resende, Cátia Sousa, Ana Filipa |
Keywords: | Aprendizagem informal Aprendizagem não formal Tutoriais online Fóruns de discussão Tipo de língua Preparação dos conteúdos |
Issue Date: | 1-Jan-2010 |
Publisher: | Universidade de Aveiro |
Abstract: | Considerando os novos moldes de aprendizagem mediados pelas novas tecnologias, dois cenários
surgem com forte potencial para a aprendizagem informal: os tutoriais online e os fóruns de discussão. O presente trabalho procura comparar a informação neles contida através de uma análise documental qualitativa do conteúdo apresentado em exemplos de tutoriais e fóruns da plataforma Pixel2Life Studios Inc. ©. Assim se analisou o tipo de relação existente entre os dois tipos de conteúdo e se obtiveram resultados que aproximam os dois cenários ao nível do tipo de linguagem, mas que os distanciam quanto ao cuidado na elaboração de conteúdos. Considering the new methods of learning mediated by new technologies, there are two scenarios which emerge with strong potential for informal learning: the online tutorials and discussion forums. This paper aims to compare the existing information in each one through a qualitative documental analysis of the content presented on examples of tutorials and forums from Pixel2Life Studios Inc © platform. The connection between the two types of content were, then, analyzed, and the results sustain the proximity of the two contexts in terms of language type but deviate them when it comes to of data preparation aspects. |
Peer review: | yes |
URI: | http://hdl.handle.net/10773/38570 |
DOI: | 10.34624/ilcj.v1i1.14911 |
ISSN: | 1647-7308 |
Appears in Collections: | DeCA - Artigos |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
14911-Texto do Trabalho-28645-1-10-20200416.pdf | 325.14 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.