Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/38480
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTavares, Danielapt_PT
dc.contributor.authorSimões, Dorapt_PT
dc.contributor.authorBatista, Joãopt_PT
dc.date.accessioned2023-07-10T14:15:12Z-
dc.date.available2023-07-10T14:15:12Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.issn2183-489Xpt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10773/38480-
dc.description.abstractDesde o crescimento da web 2.0 e, consequentemente, dos social media e dos Social Network Sites, a vida das pessoas tem convergido cada vez mais para as tecnologias digitais. A geração Z é a que mais as utiliza, tanto para a comunicação no geral como para a educação, sendo o contexto do programa Erasmus um dos exemplos. Suportado na metodologia de design de informação analisam-se os ambientes de social media utilizados por estudantes Erasmus para obter informação sobre o país/cidade/universidade anfitriã, as principais dificuldades sentidas, e a sua perceção sobre a utilidade de uma plataforma agregadora de conteúdos de informação. Em face dos resultados é proposto e avaliado um protótipo.pt_PT
dc.description.abstractSince the growth of web 2.0 and, consequently, of social media and Social Network Sites, people's lives have increasingly converged to digital technologies. Generation Z is the one that uses them the most, both for communication in general and for education, with the context of the Erasmus program being one of the examples. Supported in the information design methodology, the social media environments used by Erasmus students to obtain information about the host country / city / university are analyzed, the main difficulties experienced, and their perception of the usefulness of a platform for aggregating content from information. In view of the results, a prototype is proposed and evaluated.pt_PT
dc.language.isoporpt_PT
dc.publisherAPSIpt_PT
dc.rightsopenAccesspt_PT
dc.subjectSocial media environmentspt_PT
dc.subjectSocial network sitespt_PT
dc.subjectGeneration Zpt_PT
dc.subjectErasmuspt_PT
dc.titleAmbientes de social media e a integração de estudantes erasmuspt_PT
dc.title.alternativeSocial media environments supporting erasmus students’ integrationpt_PT
dc.typearticlept_PT
dc.description.versionpublishedpt_PT
dc.peerreviewedyespt_PT
degois.publication.title20.ª Conferência da Associação Portuguesa de Sistemas de Informação (CAPSI’2020)pt_PT
dc.relation.publisherversionhttps://aisel.aisnet.org/capsi2020/9/pt_PT
Appears in Collections:DigiMedia - Artigos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CAPSI2020_Social Media Environments Supporting Erasmus Students Integration.pdf661.12 kBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterLinkedIn
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.