Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/38369
Title: Plataformas digitais: benefícios para a educação do século XXI
Author: Silva, Elbênia Marla Ramos
Keywords: Web 2.0
Plataformas digitais educacionais
Paradigma infocomunicacional
Educação
Contemporaneidade
Issue Date: 1-Jan-2016
Publisher: Universidade de Aveiro
Abstract: São recorrentes as transformações sociais ocasionadas pelaS influências das novas tecnologias digitais. Consequentemente surgem novas plataformas que exigem habilidades e competências dos professores para auxiliar em sua prática docente. Essas novas ações fazem parte do que chamamos de comportamento infocomunicacional, determinado pelas novas tecnologias digitais. Assim como diversos campos sociais sofrem com estas novas formas de interação, o campo educacional também passa por transformações e apresenta novas possibilidades de interação com os recursos da web 2.0. Neste seguimento, o presente artigo pretende apresentar um estudo analítico sobre os exemplos de plataformas digitais educacionais que possam auxiliar na prática docente e auxiliar com novas possibilidades de interação entre professor-aluno e aluno-aluno. As plataformas digitais educacionais selecionadas para este estudo são: Sapo Campus, Moodle e Edmodo.
Are frequent social changes caused by the influence of new digital technologies. Consequently there are new platforms that require skills and competencies of teachers to assist in their teaching practice.These new actions are part of what we call infocommunication behavior, determined by new digital technologies.As well as various social fields suffer from these new forms of interaction, the educational field is also undergoing changes and presents new possibilities for interaction with the features of Web 2.0.In this context, this paper presents an analytical study on the examples of digital educational platforms that can assist in teaching practices and assist with new possibilities of interaction between teacher-student and student-student. Educational digital platforms selected for this study are: Sapo Campus, Moodle and Edmodo.
Peer review: yes
URI: http://hdl.handle.net/10773/38369
DOI: 10.34624/ilcj.v6i2.14653
ISSN: 1647-7308
Appears in Collections:DeCA - Artigos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
14653-Texto do Trabalho-27952-1-10-20200406.pdf392.44 kBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterLinkedIn
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.