Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10773/38088
Title: | Oportunidades e desafios da aplicação de uma plataforma de microblogue chinesa no ensino de português língua estrangeira |
Other Titles: | Opportunities and challenges of applying a Chinese microblogging platform in teaching Portuguese as a For-eign Language |
Author: | Zhang, Yuxiong Moreira, António |
Keywords: | Redes sociais Português língua estrangeira M-learning Microblogue |
Issue Date: | 15-Oct-2021 |
Publisher: | UA Editora |
Abstract: | Sendo uma ferramenta bastante popularizada no mundo atual, as redes sociais estão a ser utilizadas cada vez mais para fins educativos nos últimos anos. Quanto à aprendizagem de Português Língua Estrangeira, poucos estudos revelam as vantagens e desvantagens da aplicação das redes sociais durante o processo de aprendizagem nos pontos de vista dos estudantes. O presente estudo visa apresentar detalhadamente a visão de dez aprendentes chineses que participaram em duas atividades desenvolvidas na plataforma microblogue – Weibo. Todos os participantes foram solicitados a responder a oito perguntas com o objetivo de entender, na sua opinião, as diferenças trazidas pelo Weibo na aprendizagem, a atitude relativamente ao uso da rede social na aprendizagem e as suas vantagens e desvantagens logo após a conclusão das atividades. De acordo com os entrevistados, chegámos à conclusão de que o Weibo pode construir de certa forma um ambiente natural de aprendizagem de português língua estrangeira. As a quite popular tool nowadays, social media are being used more and more for educational purposes in recent years. In the case of learning Portuguese as a Foreign Language, few studies demonstrate the advantages and disadn vantages of applying social media during the learning process from the students’ point of view. This study aims to present in detail the vision of ten Chinese learners who participated in two activities developed on the microblogging platform – Weibo. All participants were asked to answer eight questions in order to understand the differences brought by Weibo in learning, the attitude towards the use of the social media in learning and its advantages and disadvantages in their opinion shortly after finishing the activities. According to the interviewees, we concluded that Weibo can somehow build a natural learning environment for portuguese as a foreign language. |
Peer review: | yes |
URI: | http://hdl.handle.net/10773/38088 |
DOI: | 10.34624/ro.v0i1.26223 |
ISSN: | 2184-9900 |
Appears in Collections: | DEP - Artigos |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
26223-Texto do Trabalho-59412-2-10-20211019.pdf | 1.38 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.