Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/34707
Title: O projeto “Histórias com Ciência na Biblioteca Escolar”
Other Titles: The project “Science Stories in the School Library”
Author: Andrade, António
Malonek, Helmuth
Malaquias, Isabel
Saro, José
Bonifácio, Vítor
Keywords: História das ciências
Biblioteca escolar
Divulgação científica
Conhecimento público da ciência
Issue Date: 2021
Publisher: Imprensa da Universidade de Coimbra
Abstract: A Universidade de Aveiro, através de vários depar-tamentos e unidades de investigação, reuniu esforços com a Rede de Bibliotecas Escolares do Ministério da Educação e sete Agrupamentos de Escolas dos concelhos de Aveiro, Ílhavo e Murtosa, para desenvolver conjuntamente um projeto de divul-gação científica junto dos alunos do ensino secundário dos re-feridos agrupamentos. As dez sessões do Ciclo de Conferências “Histórias com Ciência na Biblioteca Escolar”, promovidas por um conjunto de docentes e investigadores credenciados, es-tão subordinadas a temas diversos em áreas como Literatura, Medicina, Química, Astronomia, Matemática, Botânica, Física. Apresenta-se o projeto, presentemente na terceira edição, o qual pretende divulgar a investigação desenvolvida, tendo como sede e suporte de realização e difusão a biblioteca escolar.
Several departments and research units of Aveiro University joined efforts with the Ministry of Education Library Network and seven School Groups from Aveiro, Ílhavo and Murtosa to develop a science popularization project aimed at secondary students. A conference cycle “Histories of Science in the School Library” of ten different sessions was set up by University professors and researchers. Topics ranged from Literature, Medicine, Chemistry, Astronomy, Mathematics, Botany and Physics. The project simultaneously aims to com-municate current research to a school audience while valuing the school libraries. In this paper we intend to make the pro-ject, currently in its third edition, known to a wider audience while provisionally assessing it.
Peer review: yes
URI: http://hdl.handle.net/10773/34707
DOI: 10.14195/978-989-26-1780-0_19
ISBN: 978-989-26-1779-4
Publisher Version: http://books.uc.pt/book?book=1152
Appears in Collections:CIDTFF - Capítulo de livro

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
425_445_ria.pdf756.12 kBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterLinkedIn
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.