Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/34642
Title: V-interESP - Using Videos to Enhance ESP Students' Learning Experience: International Joint Teaching and Research
Other Titles: V-interESP: utilização de vídeos para melhorar a experiência de aprendizagem dos estudantes ESP: Ensino e Investigação Conjunta Internacional
Author: Vieira Vasconcelos, Sandra
Balula, Ana
Burkšaitienė, Nijolė
Stojkovic, Nadezda
Keywords: Video
ESP
Teaching
Communication
Motivation
Issue Date: Jun-2021
Publisher: Servicio de Publicaciones de la Universidad de Las Palmas
Abstract: Addressing the growing need to re-examine current approaches and teaching methods within the scope of ESP, this paper starts by describing the preliminary states of V-interESP – an international joint research project involving students and faculty from Lithuania, Portugal and Serbia. This project has two primary goals: to understand the role digital technology, and particularly videos, can play in enhancing students’ learning experiences within ESP settings; and to promote the study participants’ creativity, intercultural awareness and communication. Thus, in this study, the authors present preliminary research findings, based on the students’ answers to an entry questionnaire. Data focusses on students’ profiles and their perceived potential of using video to learn ESP, in particular regarding student motivation and the development of communication skills, as well as creative abilities.
Tendo como principal objetivo rever abordagens e dinâmicas de ensino e aprendizagem no domínio do Inglês Para Fins Específicos, neste artigo descrevem-se as fases de planificação e implementação da primeira iteração do projeto V-interESP. Este projeto de investigação conjunta contou com a participação de alunos e docentes da Lituânia, Portugal e Sérvia, tendo com principais objetivos contribuir para a compreensão do papel da tecnologia digital, e mais especificamente dos vídeos, na promoção e enriquecimento das experiências dos alunos que frequentam aulas de Inglês para Fins Específicos; e promover a criatividade e a comunicação intercultural neste domínio. Desta forma, tendo por base um questionário inicial aplicado aos alunos, para além da descrição da implementação do projeto, são apresentados resultados preliminares quanto ao perfil dos participantes e as suas percepções, designadamente relativamente ao potencial da utilização de vídeos na aprendizagem de línguas e enquanto fator motivacional e de promoção de competências comunicativas e da criatividade.
Peer review: yes
URI: http://hdl.handle.net/10773/34642
DOI: 10.20420/rlfe.2021.389
ISSN: 1133-1127
Publisher Version: https://doi.org/10.20420/rlfe.2021.389
Appears in Collections:CIDTFF - Artigos
ESTGA - Artigos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1293-Texto del artículo-5566-4-10-20210708.pdf1.11 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterLinkedIn
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.