Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/27915
Title: Moving into new markets : the case of OLI Sistemas Sanitários, S.A. in Taiwan
Other Titles: Entrando em novos mercados : o caso da OLI Sistemas Sanitários, S.A. em Taiwan
Author: Mei-huei, Lin
Advisor: Moreira, Gillian
Keywords: OLI - Sistemas Sanitários
S.A.
Sanitary ware industry
Export markets
Taiwan
Brand awareness
Language and culture
Defense Date: 2019
Abstract: Today, exploring globalization through internationalization into new markets has become an economic necessity. It is almost inevitable because it is seen as a medium that not only enables brand expansion and recognition, but also the desired revenue growth. In addition, it can generate innovative ideas and thus lead to the development of new products and technologies. This report was written in the context of an internship undertaken in OLI-Sistemas Sanitários, S.A., Aveiro, Portugal. It aims to describe the process of approaching a new foreign market, in this case, the entry of OLI into the Taiwanese market. The report addresses the central issues and challenges taken into account by OLI as it approached the Taiwanese market, including language and cultural issues which may hinder or facilitate the establishment of successful business dealings in the international marketplace.
Nos dias de hoje, explorar a globalização através da internacionalização para um novo mercado tornou-se uma necessidade económica. É quase inevitável porque é visto como um meio que não apenas permite a expansão e o reconhecimento da marca, mas também o desejado crescimento da receita. Além disso, pode gerar ideias inovadoras e, portanto, levar ao desenvolvimento de novos produtos e tecnologias. Este relatório foi elaborado no âmbito de um estágio realizado no OLI-Sistemas Sanitários, S.A., Aveiro, Portugal. O seu objetivo é descrever o processo de abordagem a um novo mercado externo, neste caso a entrada de OLI no mercado de Taiwan. São abordadas questões centrais e desafios tomados em consideração ao entrar no mercado de Taiwan, incluindo questões linguísticas e culturais que podem inibir ou facilitar o estabelecimento de boas relações comerciais num mercado internacional.
URI: http://hdl.handle.net/10773/27915
Appears in Collections:DLC - Dissertações de mestrado
UA - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Meihuei lin.pdf1.33 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterLinkedIn
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.