Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10773/26705
Title: | Análise dos prefixos de negação (des- e in-) em língua portuguesa: principais problemas para alunos chineses e portugueses |
Author: | Zhang Ying |
Advisor: | Coimbra, Rosa Lídia |
Keywords: | Prefixos de negação Língua portuguesa Regularidade Problemas Alunos chineses Alunos portugueses PLE |
Defense Date: | 19-Jun-2019 |
Abstract: | Na presente dissertação, pretende-se analisar a regularidade dos prefixos de
negação (des- e in-) em língua portuguesa e caraterizar os principais
problemas deste tópico gramatical por parte de alunos chineses e
portugueses, a fim de obter considerações sobre o estudo e ensino dos
prefixos de negação. O trabalho compõe-se de duas partes. A primeira parte
reside na teoria gramatical dos prefixos de negação, visando encontrar as
regularidades referentes a este tópico gramatical. Na segunda parte,
analisamos um inquérito por nós construído e ministrado a alunos chineses e
portugueses, identificando os problemas e as razões dos problemas, visando
aperfeiçoar o ensino-aprendizagem dos prefixos de negação. This dissertation aims to analyze the regularity of the negative prefixes (desand in-) in Portuguese language and find the main problems of this grammatical topic for Chinese and Portuguese students, in order to obtain considerations for the teaching and learning of the negative prefixes. This thesis is composed of two parts. The first part resides in the grammatical theory of the negative prefixes, aiming to find the relative regularity. In the second part, we analyze the survey carried out among the Chinese and Portuguese students, identifying the problems and the reasons for the problems to improve the teaching-learning of the negative prefixes. |
URI: | http://hdl.handle.net/10773/26705 |
Appears in Collections: | UA - Dissertações de mestrado DLC - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
documento.pdf | 2.91 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.