Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10773/25258
Title: | A gravação vídeo como estratégia de estudo do violino |
Author: | Ribeiro, Rosa Maria de Sousa |
Advisor: | Carvalho, Sara |
Keywords: | Gravação vídeo Autoavaliação Avaliação formativa Feedback Autorregulação Violino Autoaprendizagem |
Defense Date: | 31-Oct-2018 |
Abstract: | O presente trabalho da componente de Prática de Ensino Supervisionada do
Mestrado em Ensino de Música é composto por duas partes.
A primeira parte do Relatório Final descreve um projeto educativo implementado
no âmbito do estágio, na Academia de Música de Vilar do Paraíso, durante o
ano letivo de 2017/2018. Este estudo teve como principal objetivo avaliar como
a gravação em vídeo poderia contribuir para o desenvolvimento da
autoaprendizagem e autorregulação do aluno, através da promoção da
autorreflexão e autocrítica durante a visualização das próprias performances.
Estabelecendo desta forma a autoavaliação como um importante processo
auxiliar.
Para além destas competências, o método de estudo utilizado pressupõe uma
contínua partilha de feedback e avaliação formativa por parte do professor, de
modo a que o aluno ganhe um conhecimento mais profundo, bem como a
capacidade para gerir intrinsecamente todas as informações recebidas.
A segunda parte consiste no relatório do estágio realizado na mesma instituição
onde o projeto educativo foi implementado This report reflects the work developed under the Supervised Teaching Practice component of the Master’s Degree in Music Education, being structured in two parts. The first part describes an educative project implemented in the context of an internship, in Academia de Música de Vilar do Paraíso, throughout the school year of 2017/2018. The main objective was to evaluate how video recording could contribute to the Student’s development of self-learning and self-regulation, by promoting the selfreflection and self-criticism during the visualization of own performances. Hence establishing self-assessment as an important auxiliary method. Beyond these competences, the method of study used presupposes continuous feedback sharing and formative evaluation by the teacher, leading the student to gain a deeper knowledge and the capability to intrinsically manage all the information received. The second part consists in the internship report developed at the same institution where the educative project was implemented |
URI: | http://hdl.handle.net/10773/25258 |
Appears in Collections: | UA - Dissertações de mestrado DeCA - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Documento.pdf | 19.66 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.