Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/24385
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorRibeiro, Jorge Manuel de Mansilha Castropt_PT
dc.contributor.authorBarroca, Emanuel José Diaspt_PT
dc.date.accessioned2018-10-19T13:35:17Z-
dc.date.available2018-10-19T13:35:17Z-
dc.date.issued2018-05-24-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10773/24385-
dc.description.abstractO presente trabalho divulga o projeto de investigação realizado no Conservatório de Música de Aveiro Calouste Gulbenkian e na Sociedade Filarmónica Silvarense (Silvares), bem como os relatórios da Prática de Ensino Supervisionada decorrida durante o ano letivo 2017/2018. Durante três meses foram realizadas três sessões onde os alunos tiveram a possibilidade de utilizar o play along tanto em sala de aula como no seu estudo autónomo. Todos os processos utilizados partiram de uma ideia de desenvolvimento motivador, cognitivo, autónomo e padagógico. O trabalho pretende demontrar as possibilidades pedagógicas que os fonogramas podem ter no desenvolvimento dos alunos quando se sabe trabalhar com esta ferramenta.pt_PT
dc.description.abstractThe thesis presented discloses the research project carried out in the Music Conservatory of Aveiro Calouste Gulbenkian and in the Silvarense Philharmonic Society (Silvares), as well as the reports of the Supervised Teaching Practice during the 2017/2018 academic year. Between three months, three sessions were held where the students had the possibility to use play along both in the classroom and in their self-regulatory study. All the processes used started from an idea of motivation, cognitive processes, self-regulation and padagogical development. This paper aims to demonstrate the pedagogical possibilities that phonograms can have in students' development when people knows how to work with it.pt_PT
dc.language.isoporpt_PT
dc.rightsopenAccesspt_PT
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/pt_PT
dc.subjectPlay Alongpt_PT
dc.subjectMotivaçãopt_PT
dc.subjectAutonomipt_PT
dc.subjectProcesso Cognitivopt_PT
dc.subjectNovas Tecnologiaspt_PT
dc.subjectTrompetept_PT
dc.subjectPedagogiapt_PT
dc.titleInfluência do play along na prática pedagógica do trompetept_PT
dc.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.grantorUniversidade de Aveiropt_PT
dc.identifier.tid202240380-
dc.description.masterMestrado em Ensino de Músicapt_PT
Appears in Collections:UA - Dissertações de mestrado
DeCA - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Documento.pdf4.77 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterLinkedIn
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.