Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10773/24042
Title: | Estratégias de leitura musical na iniciação à flauta transversal |
Author: | Oliveira, Joana Isabel Ribeiro Campos de |
Advisor: | Correia, Jorge Salgado |
Keywords: | Leitura da notação musical Estratégias para ensino/aprendizagem instrumental Notação cromática Cor Números Flauta transversal |
Defense Date: | 2017 |
Abstract: | Este trabalho tem como objetivo pesquisar estratégias que facilitem a leitura e identificação das notas na pauta. Pretende-se investigar a viabilidade do uso de cores e de números como estratégias de ensino na iniciação à flauta transversal. Este estudo aplicou-se a um conjunto de nove alunos de instrumento - flauta transversal - do ensino vocacional de música, distribuídos por um grupo de controlo e por dois grupos experimentais. This work aims to search for strategies that facilitate the identification and reading of the notes on the staff. It is intended to investigate the feasibility of using color and numbers as a teaching strategy in flute initiation. The study was applied to a group of nine flute students from a music school, distributed in one control group and in two experimental groups. |
URI: | http://hdl.handle.net/10773/24042 |
Appears in Collections: | UA - Dissertações de mestrado DeCA - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
dissertação.pdf | 2.6 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.