Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10773/22245
Title: | Simulação Empresarial: desenvolvimento de novas funcionalidades |
Author: | Guimarães, Elda Graça, Fernando Silva, Fernando Miranda, M. Cristina Silva, Paulo |
Keywords: | Divulgação do conhecimento Mercado virtual Metodologias de ensino partilhado Problem based learning Simulação empresarial Software |
Issue Date: | Sep-2015 |
Publisher: | Ministério da Educação e Ciência |
Abstract: | O modelo de Simulação Empresarial é desenvolvido na unidade curricular,
com a mesma designação, do 3º ano da licenciatura em Contabilidade
ministrada no Instituto Superior de Contabilidade e Administração do ISCA
da Universidade de Aveiro. No âmbito de protocolos interinstitucionais,
abrange uma rede de escolas do ensino superior politécnico portuguesas,
e ainda dois estabelecimentos de ensino superior moçambicanos:
Universidade Eduardo Mondlane (Maputo e Chibuto) e Instituto Superior
de Contabilidade e Auditoria de Moçambique (Maputo). As metodologias
de ensino inovadoras presentes nesta rede de ensino implicam um
acompanhamento contínuo das equipas de docentes envolvidas por forma
a tornar real a partilha de experiências. Com este projeto procurou-se
melhorar o conjunto de instrumentos que facilitam a automatização da
informação relevante para avaliação do aluno, face aos dados que estes
têm de submeter na plataforma no decorrer da unidade curricular. Simulação Empresarial’s model is part of the unit with the same name, present in the the 3th year of the program's degree of “licenciatura em Contabilidade”, offered by Instituto Superior de Contabilidade e Administração do ISCA, University of Aveiro. It is a net model, which includes several portuguese politechnical schools and also two mozambican institutions, the University Eduardo Mondlane (in Maputo and Chibuto) and Instituto Superior de Contabilidade e Auditoria (in Maputo). This teaching network brings inovative methodologies that requires a continuous support to local teachers so they can experience a real teaching sharing event. With this project we take one further step to improve the set of working instruments. The goal is to facilitate the automatization of treating relevant information related to the process of evaluation of students, considering the amount of data they have to upload into the platform during the course. |
URI: | http://hdl.handle.net/10773/22245 |
ISBN: | 978-972-729-087-1 |
Publisher Version: | http://www.dges.mec.pt/didatica_ensinosuperior/ |
Appears in Collections: | ISCA-UA - Capítulo de livro |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
SE_didaticas_Artigo.pdf | Documento principal | 88.29 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.