Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/17487
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTalaia, Máriopt
dc.contributor.authorSilva, Martapt
dc.date.accessioned2017-05-18T18:01:07Z-
dc.date.available2017-05-18T18:01:07Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.issn0872-8941pt
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10773/17487-
dc.description.abstractComeça a ser aceite que o ambiente térmico influencia a construção de conhecimento de alunos e por isso afeta o ensino e a aprendizagem. Neste trabalho é mostrado como o risco da construção de conhecimento de alunos aumenta para ambientes térmicos quentes. Os resultados obtidos mostram que o desenvolvimento de competências e a avaliação registada são condicionados pelo ambiente térmico e que é possível avaliar o risco quando as condições térmicas do interior de uma sala de aula divergem da zona de conforto.pt
dc.description.abstractThe thermal environment influences the construction of knowledge of students and affects the teaching and learning. In this work it is shown how the risk of students’ knowledge construction is increasing for hot thermal environments. The results have shows that the development of skills and evaluation registered are influenced by the thermal environment and that it is possible to assess the risk when the thermal conditions of the inside of a classroom diverge from the comfort zone.pt
dc.description.abstractRiesgo de construcción del conocimiento de los estudiantes en medio ambiente caliente – El medio ambiente caliente influye en la construcción del conocimiento de los estudiantes y afecta a la enseñanza y el aprendizaje. En este trabajo se muestra cómo el riesgo de construcción del conocimiento de los estudiantes aumenta en entornos termales calientes. Los resultados han mostrado que el desarrollo de habilidades y la evaluación registrada están influenciadas por el medio ambiente térmico y que es posible evaluar el riesgo cuando las condiciones térmicas del interior de un salón de clases divergen de la zona de confort.pt
dc.description.abstractRisque de la construction de la connaissance pour étudiantes pour dans un environnement thermique chaud – L'environnement thermique influe sur la construction de la connaissance des étudiants et affecte l'enseignement et l'apprentissage. Dans ce travail, il est montré comment le risque de construction de connaissances augmente pour environnements thermiques chaud. Les résultats ont montré que le développement de compétences et l'évaluation enregistrés sont influencés par l’environnement thermiques.pt
dc.language.isoporpt
dc.rightsopenAccesspor
dc.subjectAmbiente térmicopt
dc.subjectconstrução conhecimentopt
dc.subjecteducação ambientalpt
dc.subjectensino e aprendizagempt
dc.subjectsensação térmicapt
dc.titleRisco da construção do conhecimento de alunos num ambiente térmico quentept
dc.title.alternativeRisk of the construction of knowledge of students in hot thermal environmentpt
dc.typearticlept
dc.peerreviewedyespt
ua.distributioninternationalpt
degois.publication.firstPage229pt
degois.publication.lastPage238pt
degois.publication.titleTerritoriumpt
degois.publication.volume22pt
dc.relation.publisherversionhttp://www.uc.pt/fluc/nicif/riscos/Territorium/numeros_publicadospt
Appears in Collections:CIDTFF - Artigos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Risco da construção do conhecimento de alunos num ambiente térmico quente.pdf2.12 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterLinkedIn
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.