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http://hdl.handle.net/10773/15103
Title: | Product management: an exploratory analysis in multinational teams |
Other Titles: | Gestão de produto: uma análise exploratória em equipas de trabalho multinacionais |
Author: | Frias, Laura Camacho |
Advisor: | Amorim, Marlene Castro |
Keywords: | Engenharia e gestão industrial Gestão de produtos Trabalho de equipa Empresas multinacionais Multiculturalismo |
Defense Date: | 2014 |
Publisher: | Universidade de Aveiro |
Abstract: | This dissertation presents the results of an exploratory study conducted with the aim of identifying the key challenges in managing teams of International Product Management, that are multicultural and geographically dispersed. The work involved a preliminary literature review concerning the function of Product Manager, as well as about the functioning of global and virtual teams, followed by data collection about the role and challenges of Product Management function by means of interviews and questionnaires.
The study aimed to: i) characterize Product Management function; ii) analyze the influence of organizational culture on the perception of the role of product management; iii) understand the impact of geographic dispersion of teams in professional management product; and iv) understand the implications virtual communication in product management teams. Este trabalho apresenta os resultados de um estudo exploratório conduzido com o objectivo de identificar os principais desafios na gestão de equipas de Gestão de Produto internacionais, multiculturais e geograficamente dispersas. O trabalho desenvolvido envolveu uma revisão bibliográfica preliminar sobre a posição de Gestor de Produto, equipas globais e virtuais e posteriormente a recolha de informação sobre o papel e os desafios da função de Gestão de Produto, através da condução de entrevistas e questionários. O estudo pretendeu: i) caracterizar a função da Gestão de Produto; ii) analisar a influência da cultura organizacional na percepção da função de Gestão de Produto; iii) perceber o impacto da dispersão geográfica das equipas nos profissionais de Gestão de Produto; e iv) compreender as implicações do uso de comunicação virtual nas equipas de produto. |
Description: | Mestrado em Engenharia e Gestão Industrial |
URI: | http://hdl.handle.net/10773/15103 |
Appears in Collections: | UA - Dissertações de mestrado DEGEIT - Dissertações de mestrado |
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