Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10773/14849
Title: | A publicidade online de web series através de estratégias de comunicação multicanal |
Author: | Pereira, Alex Fernando Pereira |
Advisor: | Raposo, Rui |
Keywords: | Comunicação multimédia Estratégias de comunicação Gestão de marketing Publicidade Propaganda Internet |
Defense Date: | 2015 |
Publisher: | Universidade de Aveiro |
Abstract: | O presente trabalho propõe-se divulgar uma estratégia de
marketing on-line num multicanal, nomeadamente o Facebook.
O objeto de estudo é uma web serie que se enquadra num género
turístico, onde dois amigos partem a descoberta de algumas
cidades de Portugal e apresentam projetos, pessoas e locais
alternativos.
A estratégia aqui proposta é baseada na divulgação de conteúdos
numa forma ordenada e cronológica para que os seguidores
consigam acompanhar todos os aspetos que a web serie tem
implementada. É uma estratégia de marketing que é interactiva
derivado às facilidades que esta plataforma consegue
proporcionar. This paper intends to disseminate an online marketing strategy in a multi-channel , like Facebook. The object of study is a web series that fits a tourist genre where two friends depart finding some cities in Portugal and present projects , people and alternate locations. This strategy proposed here is based on the disclosure content in an orderly and chronological way for followers keep pace with all aspects that the web series is implemented. It's a marketing strategy that is derived interactive facilities that this platform can provide. |
Description: | Mestrado em Comunicação Multimédia |
URI: | http://hdl.handle.net/10773/14849 |
Appears in Collections: | UA - Dissertações de mestrado DeCA - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
A publicidade online de web series através de estratégias de comunicação multicanal.pdf | 22.21 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.