Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10773/14190
Title: | O uso das preposições a, de, em, por e para em verbos de movimento em alunos da 12ª classe |
Author: | Estevão, Joaquina Luís |
Advisor: | Torrão, João |
Keywords: | Línguas, literaturas e culturas Ensino secundário - Moçambique Língua portuguesa - Ensino - Moçambique Preposições |
Defense Date: | 2014 |
Publisher: | Universidade de Aveiro |
Abstract: | A presente dissertação tem como título: O uso das preposições
a, de, em, por e para em verbos de movimento em alunos da
12.ª classe. No trabalho, procura-se provar que a regência, em
verbos de movimento direcionais, no Português emergente em
Moçambique, possui uma grelha de regência diferente daquela
que é exibida pelo Português Europeu que, neste caso, funciona
com padrão em Moçambique. O objetivo Geral do estudo é
descrever o uso das preposições a, de, em, por e para pelos
alunos da 12.ª classe da Escola Secundária de Nampula. Os
resultados do estudo demonstram que grande parte dos verbos
de movimento direcionais selecionam a preposição em, em
contextos em que deveriam ocorrer as preposições a, para e
por. The present dissertation with the title: The use of the prepositions “a”, “de”, “em”, “por” and “para” in verbs of motion in 12th grade students. In this dissertation, we seek to prove that the valence in verbs of directional movement, in emergent Portuguese, in Mozambique, has a different valency grid from that displayed by European Portuguese, which in this case, constitutes the standard in Mozambique. The general objective of the study is to describe the use of prepositions a (to), de (from/of), em (in), por (by) and para (to) produced by students of the 12th grade of Nampula High School. The results of the study demonstrate that the majority of directional motion verbs select the preposition em (in), in contexts in which the prepositions para (to) and por (by) should occur. |
Description: | Mestrado em Línguas, Literaturas e Culturas |
URI: | http://hdl.handle.net/10773/14190 |
Appears in Collections: | UA - Dissertações de mestrado DLC - Dissertações de mestrado |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.