Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10773/10987
Title: | As marcas de distribuidor e o comportamento do consumidor |
Author: | Silva, Ana Beatriz Costa |
Advisor: | Loureiro, Sandra Maria Correia |
Keywords: | Marketing Comportamento do consumidor Marcas Satisfação do consumidor |
Defense Date: | 2012 |
Publisher: | Universidade de Aveiro |
Abstract: | É cada vez mais forte a presença das marcas de distribuidor nas áreas
comerciais e a sua quota de mercado tem crescido a olhos vistos. Esta
dissertação tem como principal objetivo compreender se os consumidores
estão familiarizados com o conceito e com as marcas de distribuidor e
determinar os factores que influenciam a compra e a escolha deste tipo de
marcas.
No âmbito comportamental foi feita uma análise qualitativa, por entrevista, a
uma amostra de 27 consumidores Com base no tratamento dos dados
recolhidos retiram-se conclusões quanto à escolha dos consumidores em
relação às marcas. Se a marca é importante, se consomem marcas de
distribuidor e, se consumidas, o porquê da sua escolha.
Na análise dos dados e no cruzamento das variáveis são feitas algumas
considerações sobre quem são os consumidores e porque consomem
produtos da marca de distribuidor. The presence of distributor marks is increasing more and more in commercial areas and its market share has grown by leaps and bounds. This dissertation has as main purpose to understand if consumers are familiar with the concept and with distributor marks as well as determine the factors that influence the choice and the purchase of such brands. On behavioural scope one qualitative analysis was done by interviews by a sample of 27 consumers. Based on treatment of the collected data’s, are retire some conclusions about the choice of consumers in relation of the marks. If the mark is important, if distributor marks are consumed and, if consumed, the reason of their choice. Analyzing the data's and crossing the variables are done some considerations about who are the consumers and why they consume products of distributor marks. |
Description: | Mestrado em Marketing |
URI: | http://hdl.handle.net/10773/10987 |
Appears in Collections: | UA - Dissertações de mestrado ISCA-UA - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Dissertação.pdf | 3.45 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.