Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10773/10138
Title: | Som direcional em publicidade em espaços públicos interiores: o conforto da experiência e a retenção da informação divulgada |
Author: | Serra, Miguel Neta |
Advisor: | Raposo, Rui |
Keywords: | Comunicação multimédia Publicidade Estratégias de comunicação Materiais audiovisuais Acústica |
Defense Date: | 2012 |
Publisher: | Universidade de Aveiro |
Abstract: | A invenção do áudio direcional veio criar um maior controlo sobre
a organização sonora em espaços públicos. Com ela nascem
também novas possibilidades de aplicações publicitárias criadas
especificamente para este contexto.
Este estudo pretende compreender de que forma é possível
integrar esta tecnologia com publicidade audiovisual em
publicidade in-store. Para tal será produzido um spot publicitário
que posteriormente será adaptado e integrado numa instalação
com altifalantes direcionais. Os resultados obtidos através do
estudo de caso vão ajudar-nos a perceber o impacto da
mensagem publicitária nestas condições. The invention of directional sound has created a greater control over the organization of sound in public spaces. Along with it new possibilities for applications specifically created for this context were also born. This study aims to understand how you can integrate this technology with audiovisual advertising on in-store advertising. For that a promotional spot will be produced and will later be integrated and adapted in an installation with directional speakers. The results obtained from the case study will help us to understand the impact of advertising in these conditions. |
Description: | Mestrado em Comunicação Multimédia |
URI: | http://hdl.handle.net/10773/10138 |
Appears in Collections: | UA - Dissertações de mestrado DeCA - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
tese_miguel serra.pdf | 13.01 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.