Issue Date | Title | Author(s) | Type | Access Type |
2022 | Building the future of distance and online learning: the case of a Portuguese university | Pinheiro, Margarida M.; Santos, Vanda | bookPart |  |
13-Jul-2023 | Burnout and technostress during the COVID-19 pandemic: the perception of higher education teachers and researchers | Marrinhas, Daniel; Santos, Vanda; Salvado, Catarina; Pedrosa, Daniela; Pereira, Anabela | article |  |
Feb-2023 | Como promover o pensamento computacional em sala de aula: algumas atividades exploratórias | Santos, Vanda; Pinheiro, Margarida M. | bookPart |  |
Sep-2023 | Comprehensive learning in mathematics: the contribution of the poly-universe tool | Sousa, Luís; Santos, Vanda; Tavares, Dina | article |  |
18-Jul-2023 | Construction and validation of the positive mental health literacy assessment scale in adults | Chaves, Cláudia; Duarte, João; Sampaio, Francisco; Coelho, Joana; Gonçalves, Amadeu; Santos, Vanda; Sequeira, Carlos | article |  |
11-Apr-2021 | Critical thinking on mathematics in higher education: two experiences | Santos, Vanda; Bastos, Nuno R. O. | bookPart |  |
8-Feb-2022 | Four geometry problems to introduce automated deduction in secondary schools | Quaresma, Pedro; Santos, Vanda | bookPart |  |
16-Jul-2022 | Heads-on, hands-on, hearts-on: educators' perceptions on ViduKids contributions to integral education | Vaz-Rebelo, Piedade; Bidarra, Graça; Costa, Conceição; Evangelista, Simone de Almeida; Santos, Vanda; Thiel, Oliver | article |  |
Dec-2020 | Matemática com vida: diferentes olhares sobre a geometria | Cabrita, Isabel; Santos, Vanda; Neto, Teresa B.; Lopes, J. Bernardino | book |  |
Dec-2021 | Matemática com vida: diferentes olhares sobre a tecnologia | Santos, Vanda; Cabrita, Isabel; Neto, Teresa B.; Pinheiro, Margarida M.; Lopes, J. Bernardino | book |  |
2024 | Matemática com vida: diferentes olhares sobre dados e probabilidades | Santos, Vanda; Lopes, J. Bernardino; Cabrita, Isabel; Neto, Teresa B.; Pinheiro, Margarida M. | book |  |
2021 | Mathematics classes for tourism undergraduate students and pre-service teachers with active methodologies using technologies | Santos, Vanda; Pais, Sónia; Hall, Andreia | article |  |
Dec-2020 | Olhar a Geometria sobre múltiplas perspetivas | Cabrita, Isabel; Santos, Vanda; Neto, Teresa; Lopes, Joaquim Bernardino | bookPart |  |
Dec-2021 | Olhar a tecnologia sobre múltiplas perspetivas | Santos, Vanda; Cabrita, Isabel; Neto, Teresa; Pinheiro, Margarida M.; Lopes, Joaquim Bernardino | bookPart |  |
Jul-2022 | Práticas da educação inclusiva em Angola: desafios para a formação no ensino superior | Lopes, Hernany; Santos, Vanda; Pereira, Anabela | conferenceObject |  |
Mar-2023 | A rule-based theorem prover: an introduction to proofs in secondary schools | Teles, Joana; Santos, Vanda; Quaresma, Pedro | bookPart |  |
2021 | STEM learning in digital higher education: have it your way! | Pinheiro, Margarida M.; Santos, Vanda | bookPart |  |
2021 | The math anxiety project at higher education: a case study from Portugal | Santos, Vanda; Pereira, Anabela; Neto, Teresa; Pinheiro, Margarida M. | article |  |