Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/24042
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorCorreia, Jorge Salgadopt_PT
dc.contributor.authorOliveira, Joana Isabel Ribeiro Campos dept_PT
dc.date.accessioned2018-09-07T09:49:04Z-
dc.date.available2018-09-07T09:49:04Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10773/24042-
dc.description.abstractEste trabalho tem como objetivo pesquisar estratégias que facilitem a leitura e identificação das notas na pauta. Pretende-se investigar a viabilidade do uso de cores e de números como estratégias de ensino na iniciação à flauta transversal. Este estudo aplicou-se a um conjunto de nove alunos de instrumento - flauta transversal - do ensino vocacional de música, distribuídos por um grupo de controlo e por dois grupos experimentais.pt_PT
dc.description.abstractThis work aims to search for strategies that facilitate the identification and reading of the notes on the staff. It is intended to investigate the feasibility of using color and numbers as a teaching strategy in flute initiation. The study was applied to a group of nine flute students from a music school, distributed in one control group and in two experimental groups.pt_PT
dc.language.isoporpt_PT
dc.rightsopenAccesspt_PT
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/pt_PT
dc.subjectLeitura da notação musicalpt_PT
dc.subjectEstratégias para ensino/aprendizagem instrumentalpt_PT
dc.subjectNotação cromáticapt_PT
dc.subjectCorpt_PT
dc.subjectNúmerospt_PT
dc.subjectFlauta transversalpt_PT
dc.titleEstratégias de leitura musical na iniciação à flauta transversalpt_PT
dc.typemasterThesispt_PT
dc.identifier.tid201943239-
dc.description.masterMestrado em Ensino de Músicapt_PT
Appears in Collections:UA - Dissertações de mestrado
DeCA - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
dissertação.pdf2.6 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterLinkedIn
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.