Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10773/10143
Title: | Olh'á Aveiro: contributo do design na valorização dum produto local: a comunicação do território aveirense por intermédio da experiência |
Author: | Alves, Marcos André Faria |
Advisor: | Franqueira, Teresa Providência, Francisco |
Keywords: | Design de produtos Marketing Estratégias de comunicação Gastronomia - Aveiro (Portugal) |
Defense Date: | 2012 |
Publisher: | Universidade de Aveiro |
Abstract: | A presente dissertação reflete sobre o potencial do design na valorização de
produtos locais por intermédio de uma intervenção estratégica. Esta sugere
uma reorganização no serviço e no produto da Bolacha Americana e da Tripa
de Aveiro, associado à ideia de experiência. Pretende-se que a cidade seja
comunicada de uma forma diferente, por intermédio destes produtos locais.
A cidade é apresentada através da criação de uma marca e submarcas,
associadas ao serviço em rede projetado. Estas submarcas comunicam o
território por propostas de experiências nas várias zonas de Aveiro onde estão
localizados os vários postos de comércio. O dispositivo principal de
comunicação desta reorganização do serviço são as embalagens. O objetivo é
incentivar as pessoas a descobrir a cidade de uma perspetiva diferente, tendo
a oportunidade de conhecer as várias zonas pela aceitação do convite ofertado
pelos produtos em questão. The current dissertation reflects upon the design potential in the appreciation of the local products using a strategic intervention. One that suggests a reorganization of the service and the product “Bolacha Americana” and “Tripa de Aveiro” (traditional Aveiro wafers), associated to the concept of experience. It is intended that the city is connected in a different way, through these local products. The city is presented through the creation of a brand and sub-brands, associated in the projected service network. These sub-brand connect the territory by proposes of experiences in the diverse areas of Aveiro where the various trading posts are located. The main communication devices in the reorganization of the service are the packages. The purpose is to encourage people to discover the city in a different perspective, having the opportunity do know the diverse areas by accepting the invite in these products. |
Description: | Mestrado em Design |
URI: | http://hdl.handle.net/10773/10143 |
Appears in Collections: | UA - Dissertações de mestrado DeCA - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
tese_marcos alves.pdf | 96.97 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.