Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/9158
Title: Purchasing strategies for indirect services
Other Titles: Estratégias de compras para serviços indirectos
Author: Carrolo, Raquel Sofia Da Costa
Advisor: Ferreira, Luís Miguel Domingues Fernandes
Keywords: Gestão industrial
Aprovisionamento
Defense Date: 25-Jul-2012
Publisher: Universidade de Aveiro
Abstract: Na área de compras, existem vários estudos e pesquisas sobre compras de bens diretos com exemplos de aplicação em grandes empresas. Porém, estudos em compras indiretas tem sido perdidos em esquecimento, o que se torna contraditório, uma vez que todo o custo indireto é de extrema atenção. Por forma a preencher esta lacuna na literatura, esta tese tem como principal objectivo a abordagem à compra de serviços indiretos de uma empresa de grande dimensão em Portugal. Desta forma, a abordagem do portfólio de Kraljic foi utilizada por forma a avaliar os serviços indiretos bem como perceber quais as estratégias a aplicar neste tipo de compras.
In the purchasing environment, there are several studies and researches on purchasing of direct materials, with examples applied on big companies. However, studies on indirect purchasing have been lost in oblivion, which turns out to be contradictory, due to the very known fact that all indirect spend is of extreme attention. In order to fill in this gap in the literature, this thesis has the main goal of approaching the indirect spend on indirect services of a big company in Portugal. To do so, Kraljic’s portfolio approach was used to assess the indirect services as well as understand which purchasing strategies are to be applied.
Description: Mestrado em Engenharia e Gestão Industrial
URI: http://hdl.handle.net/10773/9158
Appears in Collections:UA - Dissertações de mestrado
DEGEIT - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
dissertação.pdf1.64 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterLinkedIn
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.