Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10773/9145
Title: | Relatório de estágio em edição na Imprensa da Universidade de Coimbra |
Author: | Čizauskaitė, Irma |
Advisor: | Costa, Maria Cristina Matos Carrington da Leão, Delfim |
Keywords: | Edição Livros Redes sociais Digitalização Vendas Marketing |
Defense Date: | 2012 |
Publisher: | Universidade de Aveiro |
Abstract: | This final work is a report of the internship held in Coimbra University Press (CUP) as a part of the syllabus for the Master in Publishing Studies of the University of Aveiro. The report consists of three main parts. The first part is a brief summary of the rich history of Coimbra University Press followed by the activities held during the internship. The second part focuses on the work assignments carried out by the trainee and connects them with the context of contemporary publishing. In the third part, some observations, proposals and marketing strategies for future projects of academic publishing are presented. No presente trabalho apresenta-se o relatório de estágio realizado na Imprensa da Universidade de Coimbra (IUC) no âmbito do Mestrado em Estudos Editoriais da Universidade de Aveiro. O relatório é composto por três partes principais. A primeira faz um breve resumo da história da IUC seguido das actividades desenvolvidas durante o estágio. A segunda parte concentra-se nas tarefas levadas a cabo pela estagiária ligando-as ao contexto da edição contemporânea. Na terceira parte são apresentadas observações, propostas e estratégias de marketing para projetos futuros de edição académica. |
Description: | Mestrado em Estudos Editoriais |
URI: | http://hdl.handle.net/10773/9145 |
Appears in Collections: | UA - Dissertações de mestrado DLC - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Final_Mestrado_Cizauskaite_2012.pdf | 1.84 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.