Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10773/8560
Title: | A análise como estratégia de memorização musical para crianças |
Author: | Machado, Margarida Maria Pinto |
Advisor: | Harper, Nancy Lee |
Keywords: | Educação musical Memorização Análise musical |
Defense Date: | 2011 |
Publisher: | Universidade de Aveiro |
Abstract: | Vários autores e pedagogos consideram a análise
como fundamental no processo de memorização. Este
trabalho pretende estudar o papel da mesma na
memorização musical por parte de crianças entre os
10 e os 12 anos de idade. Criou-se um grupo
experimental com o qual se trabalhou regularmente
sobre a memorização de melodias recorrendo à
análise. Aplicaram-se testes de memorização ao grupo
experimental e a um grupo de controlo. Os resultados
sugerem que a análise não tem um papel
preponderante no processo de memorização por parte
dos participantes neste estudo. A number of authors and pedagogues believe that analysis is a fundamental component in the process of memorizing. This study will focus on the role of analysis in musical memorizing among children aged 10 to 12. An experimental group was established, which was subject to regular work on the memorizing of melodies with resort to analysis. Along with a control group, the experimental group underwent memory tests. Results suggest analysis does not play a preponderant role in the memory-building process where the subjects of this study are concerned. |
Description: | Mestrado em Ensino de Música |
URI: | http://hdl.handle.net/10773/8560 |
Appears in Collections: | UA - Dissertações de mestrado DeCA - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
247959.pdf | 3.46 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.