Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/8560
Title: A análise como estratégia de memorização musical para crianças
Author: Machado, Margarida Maria Pinto
Advisor: Harper, Nancy Lee
Keywords: Educação musical
Memorização
Análise musical
Defense Date: 2011
Publisher: Universidade de Aveiro
Abstract: Vários autores e pedagogos consideram a análise como fundamental no processo de memorização. Este trabalho pretende estudar o papel da mesma na memorização musical por parte de crianças entre os 10 e os 12 anos de idade. Criou-se um grupo experimental com o qual se trabalhou regularmente sobre a memorização de melodias recorrendo à análise. Aplicaram-se testes de memorização ao grupo experimental e a um grupo de controlo. Os resultados sugerem que a análise não tem um papel preponderante no processo de memorização por parte dos participantes neste estudo.
A number of authors and pedagogues believe that analysis is a fundamental component in the process of memorizing. This study will focus on the role of analysis in musical memorizing among children aged 10 to 12. An experimental group was established, which was subject to regular work on the memorizing of melodies with resort to analysis. Along with a control group, the experimental group underwent memory tests. Results suggest analysis does not play a preponderant role in the memory-building process where the subjects of this study are concerned.
Description: Mestrado em Ensino de Música
URI: http://hdl.handle.net/10773/8560
Appears in Collections:UA - Dissertações de mestrado
DeCA - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
247959.pdf3.46 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterLinkedIn
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.