Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10773/7915
Title: | Modelo de negócio da empresa Fotosport, S.A. |
Author: | Gordienko, Yulia |
Advisor: | Moreira, António Carrizo Tavares, Fernando António de Oliveira |
Keywords: | Gestão estratégica Modelos de gestão Planeamento de empresas Empreendedorismo Comércio electrónico |
Defense Date: | 2011 |
Publisher: | Universidade de Aveiro |
Abstract: | No âmbito do Mestrado em Gestão, foi realizado um estágio curricular em
contexto de trabalho na empresa Fotosport, S.A. Este relatório de estágio é o
resultado final desse estágio curricular. Ele orientou-se pela premissa que
constituiu o objectivo primordial desde a primeira fase do trabalho: dar
resposta à necessidade de estabelecer uma relação entre o modelo de
negócio recentemente adoptado pela Fotosport, S.A. e a sua funcionalidade,
tentando saber se as novas tecnologias potenciam o mercado. Assim foi
decidido analisar quais os caminhos adoptados e verificar a sua adequação à
empresa. Para tal, foi efectuada uma revisão bibliográfica da literatura a
diversas temáticas, nomeadamente, à dos modelos de negócio, onde foi
seguido o modelo de Osterwalder & Pigneur (2010), à do franchising e à da
inovação e tecnologia.
Numa fase final, tecem-se diversos comentários sobre a aplicabilidade do
modelo à empresa, bem como a potencialidade para outras pequenas e
médias empresas. Under the Master in Management a period of professional training, frequently called internship, was open at Fotosport, S.A. This internship report was prepared and presented as a result of that experience. This report was guided by the premise that was the main goal from since the very beginning of the work: addressing the need to establish a relationship between the business model recently adopted by Fotosport, S.A. and its functionality in order to try to find out whether new technologies boost the market. Accordingly, it was decided to analyze the main paths adopted by the company and to assess their adequacy to the firm. For that, a review of the literature was performed covering several subjects: business models – namely the Osterwalder & Pigneur´s model (2010), franchising and innovation and technology. In the final step of this report several conclusion are drawn about the applicability of the model to the firm as well as about the potential to other small and medium sized-firms. |
Description: | Mestrado em Gestão |
URI: | http://hdl.handle.net/10773/7915 |
Appears in Collections: | UA - Dissertações de mestrado DEGEIT - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
247569.pdf | 1.19 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.