Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10773/7549
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Costa, Maria Cristina Matos Carrington da | pt |
dc.contributor.author | Ferreira, Sónia do Nascimento | pt |
dc.date.accessioned | 2012-03-28T13:38:46Z | - |
dc.date.available | 2012-03-28T13:38:46Z | - |
dc.date.issued | 2011 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10773/7549 | - |
dc.description | Mestrado em Estudos Editoriais | pt |
dc.description.abstract | O manual escolar é um produto editorial que se apresenta em transformação. As novas tecnologias criaram condições que permitiram às editoras responder ao desafio do digital com ferramentas interativas e multimédia. Surge assim o manual interativo multimédia. Este trabalho procura inferir quando surgiram estes manuais, quais as suas características e como estão a ser implementados em Portugal pelas editoras escolares. | pt |
dc.description.abstract | The textbook is a publishing product in constant refiting. New technologies brought terms wich allowed publishers to face the digital challenge with interactive and multimedia tools. Thus the e-textbook appears. This essay will try to infer when the e-textbooks emerged, their features and how they are being implemented in Portugal by the textbook publishers. | pt |
dc.language.iso | por | pt |
dc.publisher | Universidade de Aveiro | pt |
dc.rights | openAccess | por |
dc.subject | Edição | pt |
dc.subject | Edições escolares | pt |
dc.title | O manual interativo multimédia na edição escolar em Portugal | pt |
dc.type | masterThesis | pt |
thesis.degree.level | mestrado | pt |
thesis.degree.grantor | Universidade de Aveiro | pt |
Appears in Collections: | UA - Dissertações de mestrado DLC - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
245451.pdf | 2.29 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.