Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10773/6822
Title: | Par les portes d'Orkenise: aspectos de citação em Francis Poulenc |
Author: | Resende, Joana de Magalhães |
Advisor: | Zoudilkine, Evgueni |
Keywords: | Análise musical Música vocal Música para piano |
Defense Date: | 10-Feb-2011 |
Publisher: | Universidade de Aveiro |
Abstract: | O presente estudo pretende constituir uma aproximação à obra de Francis Poulenc (1899 -1963).
Partindo da contextualização musical da época e concepções do compositor, procura-se averiguar a especificidade da sua obra.
O meio de aproximação adoptado, a obra para canto e piano – mélodies – permitiu comprovar essa especificidade, evidenciando, entre vários aspectos estilísticos, o processo de citação, dele próprio ou de outrem. The present study aims to approach Francis Poulenc's (1899-1963) work. Starting from the contemporary musical context and the composer's conceptions, we seek to investigate his work's specificity. The adopted approach, centered in his voice and piano pieces - mélodies– could confirm such specificity. It shows, among other stylistics aspects, the citation process, referring both to himself and to other composers. |
Description: | Mestrado em Música - Performance |
URI: | http://hdl.handle.net/10773/6822 |
Appears in Collections: | UA - Dissertações de mestrado DeCA - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2011000224.pdf | 14.09 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.