Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/6822
Title: Par les portes d'Orkenise: aspectos de citação em Francis Poulenc
Author: Resende, Joana de Magalhães
Advisor: Zoudilkine, Evgueni
Keywords: Análise musical
Música vocal
Música para piano
Defense Date: 10-Feb-2011
Publisher: Universidade de Aveiro
Abstract: O presente estudo pretende constituir uma aproximação à obra de Francis Poulenc (1899 -1963). Partindo da contextualização musical da época e concepções do compositor, procura-se averiguar a especificidade da sua obra. O meio de aproximação adoptado, a obra para canto e piano – mélodies – permitiu comprovar essa especificidade, evidenciando, entre vários aspectos estilísticos, o processo de citação, dele próprio ou de outrem.
The present study aims to approach Francis Poulenc's (1899-1963) work. Starting from the contemporary musical context and the composer's conceptions, we seek to investigate his work's specificity. The adopted approach, centered in his voice and piano pieces - mélodies– could confirm such specificity. It shows, among other stylistics aspects, the citation process, referring both to himself and to other composers.
Description: Mestrado em Música - Performance
URI: http://hdl.handle.net/10773/6822
Appears in Collections:UA - Dissertações de mestrado
DeCA - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2011000224.pdf14.09 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterLinkedIn
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.