Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10773/6093
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Bastos, Paulo Bernardino da Neves | pt |
dc.contributor.author | Amado, Mónica Alexandra Fernandes Marques | pt |
dc.date.accessioned | 2012-02-09T12:33:03Z | - |
dc.date.available | 2012-02-09T12:33:03Z | - |
dc.date.issued | 2011 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10773/6093 | - |
dc.description | Mestrado em Criação Artística Contemporânea | pt |
dc.description.abstract | A performance artística contemporânea pode refletir e questionar as relações que o desenvolvimento científico e tecnológico estabelecem com a sociedade e consequentemente utilizá-las como estética própria, explorando as possibilidades discursivas de um corpo especializado. Ao longo do século XX, a intersecção entre arte-ciência-tecnologia, criou novas configurações e significações para o corpo e redimensionou a sua performatividade. A presente investigação tem como objeto de estudo um corpo emergente, inscrito no paradigma pós-humano, resultante da mediação e/ou incorporação tecnológica, um corpo ampliado nas suas capacidades, sintetizado e virtualizado. Através da exploração de novas percepções sensoriais, descobrem-se novos corpos e novos espaços para performar. A prática, aqui exposta, centra-se no desenvolvimento de projetos que incorporam a tecnologia, permitindo aceder ao interior do corpo, à procura de paisagens audíveis, visíveis e sensíveis, novas materialidades que reflitam sobre a sua performance (uma metaperformance). | pt |
dc.description.abstract | The contemporary artistic performance can reflect and question the relationships established by the scientific and technological development in society and consequently use them as their own aesthetic, exploring the discursive possibilities of a specialized body. Throughout the twentieth century, the intersection of art-science-technology has created new settings and meanings for the body and has resized its performativity. This research aims to study an emerging body, enrolled in the post-human paradigm, and resulting from mediation and/or technological incorporation, an expanded body in its capabilities, synthesized and virtualized. By exploring new sensory perceptions, one can discover new bodies and new spaces to perform. The practice, which is outlined here, focuses on developing projects that incorporate technology, allowing access to the interior of the body, looking for audible landscapes, visible and sensitive as well as new materialities to reflect on their performance (a meta-performance). | pt |
dc.language.iso | por | pt |
dc.publisher | Universidade de Aveiro | pt |
dc.rights | openAccess | por |
dc.subject | Criação artística | pt |
dc.subject | Artes performativas | pt |
dc.subject | Comunicação multimédia | pt |
dc.subject | Linguagem corporal | pt |
dc.subject | Tecnologia | pt |
dc.title | Metaperformance: pós corpo humano | pt |
dc.type | masterThesis | pt |
thesis.degree.level | mestrado | pt |
thesis.degree.grantor | Universidade de Aveiro | pt |
Appears in Collections: | UA - Dissertações de mestrado DeCA - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Metaperformance_ Monica Amado.pdf | 7 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.