Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/4160
Title: Intertextualidade e subversão no drama Blaubart - Hoffnung der Frauen (1999) de Dea Loher
Author: Reis, Ana Margarida
Advisor: Cortez, Maria Teresa
Keywords: Literatura alemã
Teatro
Intertextualidade
Defense Date: 2008
Publisher: Universidade de Aveiro
Abstract: O presente trabalho incide sobre o recurso à intertextualidade no drama Blaubart – Hoffnung der Frauen (1999) de Dea Loher. Depois de uma apresentação do conto La Barbe bleue de Perrault e de algumas considerações sobre a tradição popular do conto do Barba-Azul, é traçada uma breve história do assunto do Barba-Azul na literatura de expressão alemã. Feita esta contextualização, os capítulos seguintes são dedicados ao drama Blaubart – Hoffnung der Frauen. A perspectiva de abordagem privilegiada foi a da análise dos diferentes fios de intertextualidade que se entrelaçam neste texto e que, como procuro mostrar, se enquadram numa estratégia geral de provocação e de subversão.
The following study analysis the use of intertextuality in the drama Blaubart – Hoffnung der Frauen (1999), written by Dea Loher. After a presentation of the fairy tale La Barbe bleue by Perrault and some considerations on the tradition of Bluebeard’s fairy tale, you will find a short overview on the theme ‘Bluebeard’ in German literature. The following chapters are dedicated to the drama Blaubart – Hoffnung der Frauen. A special attention was given to the analysis of the different intertextualities which can be found in this text and, and which, as I will try to show, are interwoven in a general strategy of provocation and subversion.
Description: Mestrado em Estudos Alemães
URI: http://hdl.handle.net/10773/4160
Appears in Collections:UA - Dissertações de mestrado
DLC - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
dissert_ana_reis.pdf39.85 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterLinkedIn
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.