Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10773/4160
Title: | Intertextualidade e subversão no drama Blaubart - Hoffnung der Frauen (1999) de Dea Loher |
Author: | Reis, Ana Margarida |
Advisor: | Cortez, Maria Teresa |
Keywords: | Literatura alemã Teatro Intertextualidade |
Defense Date: | 2008 |
Publisher: | Universidade de Aveiro |
Abstract: | O presente trabalho incide sobre o recurso à intertextualidade no drama
Blaubart – Hoffnung der Frauen (1999) de Dea Loher. Depois de uma
apresentação do conto La Barbe bleue de Perrault e de algumas
considerações sobre a tradição popular do conto do Barba-Azul, é traçada uma
breve história do assunto do Barba-Azul na literatura de expressão alemã.
Feita esta contextualização, os capítulos seguintes são dedicados ao drama
Blaubart – Hoffnung der Frauen. A perspectiva de abordagem privilegiada foi a
da análise dos diferentes fios de intertextualidade que se entrelaçam neste
texto e que, como procuro mostrar, se enquadram numa estratégia geral de
provocação e de subversão. The following study analysis the use of intertextuality in the drama Blaubart – Hoffnung der Frauen (1999), written by Dea Loher. After a presentation of the fairy tale La Barbe bleue by Perrault and some considerations on the tradition of Bluebeard’s fairy tale, you will find a short overview on the theme ‘Bluebeard’ in German literature. The following chapters are dedicated to the drama Blaubart – Hoffnung der Frauen. A special attention was given to the analysis of the different intertextualities which can be found in this text and, and which, as I will try to show, are interwoven in a general strategy of provocation and subversion. |
Description: | Mestrado em Estudos Alemães |
URI: | http://hdl.handle.net/10773/4160 |
Appears in Collections: | UA - Dissertações de mestrado DLC - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
dissert_ana_reis.pdf | 39.85 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.