Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/40876
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorPereira, José Miguel Cachulopt_PT
dc.contributor.authorReis, Gustavo Alexandrept_PT
dc.date.accessioned2024-02-26T11:40:21Z-
dc.date.issued2023-12-18-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10773/40876-
dc.description.abstractThis project relates the implementation of agile project and product management methods in a global company. The implementation took place as an alternative to traditional methods, in a context where the delivery of a digital product suffered a delay. Agile methods were implemented to ensure product delivery on time. During implementation, different teams came together and started working in squads, except the marketing team. The work raises hypotheses about the reasons why this happens, indicates the consequences of non-participation and suggests ways to mitigate this problem. Even without the participation of the Marketing team in agile routines, the digital product was delivered as expected, indicating that the adoption of the agile method contributed to the project success.pt_PT
dc.description.abstractEste projeto narra a implementação de métodos ágeis de gestão de projetos e produtos numa empresa global. A implementação se deu em alternativa aos metodos tradicionais, num contexto onde a entrega de um produto digital sofreu um atraso na entrega. Métodos ágeis foram implementados para garantir a entrega do produto a seu tempo. Durante a implementação, times diversos aproximaram-se e passaram a trabalhar em squads, com exceção ao time de marketing. O trabalho levanta hipóteses sobre os motivos para isto acontecer, indica as consequências da não participação e sugere caminhos para mitigar este problema. Mesmo sem a participação ativa do time de Marketing nas rotinas ágeis, o produto digital foi entregue como esperado, indicando que a adoção do método ágil contribuiu para o sucesso do projeto.pt_PT
dc.language.isoengpt_PT
dc.rightsembargoedAccesspt_PT
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/pt_PT
dc.subjectAgilept_PT
dc.subjectImplementationpt_PT
dc.subjectScrumpt_PT
dc.subjectDigital productpt_PT
dc.subjectApplicationpt_PT
dc.subjectMarketingpt_PT
dc.titleImplementing agile culture in a product and marketing contextpt_PT
dc.title.alternativeImplementação de cultura ágil no contexto de produto e marketingpt_PT
dc.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.grantorUniversidade de Aveiropt_PT
dc.date.embargo2029-01-03-
dc.description.masterMestrado em Marketing e Comunicação Digitalpt_PT
Appears in Collections:UA - Dissertações de mestrado
ISCA-UA - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Documento_Gustavo_Reis.pdf737.75 kBAdobe PDFembargoedAccess


FacebookTwitterLinkedIn
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.