Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/40488
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCarvalho, Luís Filipe Leal dept_PT
dc.date.accessioned2024-02-02T10:49:25Z-
dc.date.available2024-02-02T10:49:25Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.ismn979-0-55053-977-8-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10773/40488-
dc.description.abstractCross motion (Movimento cruzado), para multi-percussão solo, explora o movimento alternado e rápido entre um instrumento de altura definida (marimba) e um set de percussões de altura indefinida (3 timbalões suspensos, 3 gongos de mão [ópera chinesa] e um timbalão de chão [ou surdo]). Trata-se de uma breve peça em forma de estudo que aborda simultaneamente a flexibilidade técnica e a fluência musical entre sons de altura definida e não definida, procurando uma simbiose entre esses dois mundos sonoros, numa narrativa musical integrada. Procurando facilitar o acesso mais amplo possível, o registo da marimba foi limitado às quatro oitavas mais comuns e o set de percussões indefinidas é intencionalmente inespecífico quanto a dimensões dos instrumentos, salvaguardando apenas que se devem escolher três alturas claramente distintas (grave / médio / agudo) quer para os timbalões suspensos, como para os gongos de mão. Uma encomenda do Drumming Grupo de Percussão, esta obra é dedicada ao Miquel Bernat.pt_PT
dc.description.abstractCross motion, for solo multi-percussionist, explores the alternating and fast movement between a pitched percussion (marimba) and a set of unpitched percussion (3 tom-toms, 3 hand gongs [Chinese opera] and a floor drum [or surdo]). It is a short study piece that simultaneously focuses on the technical flexibility and the musical fluency between pitched and unpitched sounds, seeking a symbiosis between these two sonic worlds in an integrated musical narrative. With the most widespread possible access in mind, the range of the marimba has been limited to the four most common octaves and the set of unpitched percussions is intentionally non-specific as to dimensions of the instruments, providing that three clearly distinct pitches (low / medium / high) should be chosen, both for the tom-toms and for the hand gongs. Commissioned by the Drumming Percussion Group, this work is dedicated to Miquel Bernat.pt_PT
dc.language.isoporpt_PT
dc.publisherAvA Musical Editionspt_PT
dc.rightsrestrictedAccesspt_PT
dc.subjectPercussãopt_PT
dc.subjectSolopt_PT
dc.subjectEstudopt_PT
dc.subjectMúsica contemporâneapt_PT
dc.titleCross motion: para multi-percussão solopt_PT
dc.typeotherpt_PT
dc.description.versionin publicationpt_PT
degois.publication.locationLisboapt_PT
Appears in Collections:INETmd - Livro

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Cross motion_for solo multi-percussion (SCORE-final).pdf548.02 kBAdobe PDFrestrictedAccess


FacebookTwitterLinkedIn
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.