Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/38996
Title: O marketing de destinos turísticos – o seu significado e potencial, ilustrado para um destino rural
Author: Kastenholz, Elisabeth
Keywords: Marketing de destinos
Pesquisa de mercado
Segmentação de mercado
Turismo rural
Norte de Portugal
Issue Date: 1-Jan-2006
Publisher: DEGEIT - Universidade de Aveiro
Abstract: O presente artigo centra-se na discussão do conceito de marketing de destinos turísticos, do seu papel e potencial para o planeamento e a gestão eficazes e sustentáveis de um destino, realçando a especificidade do “produto destino” e as correspondentes adaptações necessárias ao nível do próprio processo de marketing. A argumentação é ainda sustentada por uma discussão dos resultados e implicações de um estudo de mercado realizado em áreas rurais no Norte de Portugal.
The present paper discusses the concept of destination marketing, its role and potential for the effectiveand sustainable planning and management of a destination, stressing the specificity of the “destination product” and thecorresponding adaptations necessary within the marketing process. This reflection is further sustained by a discussion ofresults and implications of a market study undertaken in rural areas in North Portugal.
Peer review: yes
URI: http://hdl.handle.net/10773/38996
DOI: 10.34624/rtd.v0i6.13787
ISSN: 1645-9261
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