Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/38974
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSalgado, Manuelpt_PT
dc.contributor.authorCosta, Carlos Manuelpt_PT
dc.contributor.authorSantiago, Ruipt_PT
dc.date.accessioned2023-07-25T08:58:26Z-
dc.date.available2023-07-25T08:58:26Z-
dc.date.issued2010-01-01-
dc.identifier.issn1645-9261pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10773/38974-
dc.description.abstractA temática abordada pretende interpretar a realidade educativa e curricular do Turismo e sugerir as convenientes adaptações ao respectivo sistema formativo, a nível nacional. Essa actuação implica a apresentação de algumas directivas conducentes à alteração da política formativa sectorial, com vista à criação de um modelo adequado ao sistema de ensino superior, apoiado numa estrutura em rede. Assim, o objecto da investigação centra-se no sistema formativo do Turismo e na organização curricular correspondente ao nível do ensino superior português. A investigação sistematiza os dados a partir do estudo aplicado à realidade desse contexto, com o intuito de demonstrar a importância desta área após a implementação das mudanças curriculares e educativas do Processo de Bolonha. Na sequência desta análise podemos concluir que o Turismo tem sido reconhecido paulatinamente como disciplina relevante no contexto académico, nomeadamente em Portugal.pt_PT
dc.description.abstractThe analyzed thematic intends to interpret the educational and curricular reality in Tourism and suggests the convenient adaptations of the respectively formative system, at the national level. That action implies the introduction of some measures leading to the alteration of the particular formative policy, with the aim of creating a suitable model for the higher education system, supported by a network structure. Therefore, the object of investigation centers in the educational context of Tourism and the curricular organization in Portuguese higher education. The investigation systematizes the data from the study applied to the reality of that context, with the purpose to demonstrate the importance of this area after the implementation of the curricular and educational changes of the Bologna Process. In the sequence of this analysis, we can conclude that Tourism has been gradually recognized as a relevant Subject in the academic context, namely in Portugal.pt_PT
dc.language.isoporpt_PT
dc.publisherDEGEIT - Universidade de Aveiropt_PT
dc.rightsopenAccesspt_PT
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/pt_PT
dc.subjectTurismopt_PT
dc.subjectEducaçãopt_PT
dc.subjectEnsino superiorpt_PT
dc.titleEducação e organização curricular em turismo no ensino superior portuguêspt_PT
dc.typearticlept_PT
dc.description.versionpublishedpt_PT
dc.peerreviewedyespt_PT
degois.publication.firstPage411pt_PT
degois.publication.issue1pt_PT
degois.publication.lastPage420pt_PT
degois.publication.titleRevista Turismo & Desenvolvimentopt_PT
degois.publication.volume13/14pt_PT
dc.identifier.doi10.34624/rtd.v1i13/14.13719pt_PT
dc.identifier.essn2182-1453pt_PT
Appears in Collections:DEGEIT - Artigos
DCSPT - Artigos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
13719-Manuscrito-26061-1-10-20200316.pdf150.53 kBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterLinkedIn
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.