Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/38779
Title: Adjusting marketing efforts for terrorism and tourism: an exploratory discussion on motivation and on the desire for safety
Author: Au-Yong-Oliveira, Manuel
Costa, Rui
Keywords: Terrorism
Tourism
Safety
Destination innovation
Price
Issue Date: 1-Jan-2017
Publisher: DEGEIT - Universidade de Aveiro
Abstract: The objectives of this research paper are to discuss where tourism is moving towards, inview of recent social events, namely terrorism, and how and what adaptations are necessary and can bemade in order to maximize the utility of tourism for consumers and commercial organizations alike. Wehave used a mixed quantitative and qualitative methodology to ascertain how powerful the followingmotivators are: desire for safety, destination innovation, and price – with regards to tourist destinations– via an exploratory survey, with higher education master’s degree students (millennials), taking a courseon strategy and competitiveness, with 83 valid responses. We propose an exploratory model for motiva-tion, in view of our survey results, which may however change, if terrorism increases yet further, beyondits current levels. Our study does indicate that tourism will have to evolve to solve a new customer need– safety and the absence of harm while on holiday.
Os objetivos deste estudo são discutir as tendências no turismo, tendo em vista eventos sociais recentes, nomeadamente o terrorismo. Como e que adaptações são necessárias e podem ser feitas de forma a maximizar a utilidade dos consumidores de turismo assim como das organizações de turismo? Utilizamos uma metodologia mista, quantitativa e qualitativa, para determinar o poder dos seguintes motivadores: desejo de segurança, inovação no destino, e preço – com respeito a destinos turísticos – via um inquérito exploratório. Os respondentes eram alunos de mestrado (millennials), a frequentar uma unidade curricular sobre estratégia e competitividade, tendo-se registado 83 respostas válidas. Propomos um modelo exploratório de motivação, considerando-se os resultados do nosso inquérito, que poderá, no entanto, mudar, se o terrorismo vier a aumentar, para além dos níveis atuais. O nosso estudo indica que o turismo terá que evoluir para resolver uma nova necessidade – a da segurança e da inexistência de perigo enquanto se está de férias.
Peer review: yes
URI: http://hdl.handle.net/10773/38779
DOI: 10.34624/rtd.v1i27/28.8943
Appears in Collections:DEGEIT - Artigos
GOVCOPP - Artigos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
8943-Manuscrito-16079-1-10-20191129.pdf584.41 kBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterLinkedIn
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.