Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10773/3555
Title: | A comunicação como factor de dinamização de um parque natural: o caso do Parque de La Salette |
Author: | Reis, Catarina Ribeiro Soares dos |
Advisor: | Santana, Silvina Maria Vagos |
Keywords: | Gestão de marketing Gestão estratégica Parques naturais - Oliveira de Azeméis (Portugal) Espaços verdes - Impacto socioeconómico |
Defense Date: | 28-Jul-2010 |
Publisher: | Universidade de Aveiro |
Abstract: | O Parque de La Salette é actualmente gerido pela Fundação La Salette que
pretende conferir a Oliveira de Azeméis um lugar de elevado destaque no
panorama nacional e internacional, através de um trabalho permanente de
criação de espaços físicos e imateriais de significação colectiva.
Pretendo analisar o espaço físico e colaborar na investigação, estudo e
planeamento das formas de inovação passíveis de satisfazer e envolver a
população daquela cidade.
O incentivo à dinamização daquele espaço, o aumento de visitas e
participação nas actividades promovidas é certamente um desafio, que
colocará à prova esta dissertação e também o trabalho a desenvolver pela
Fundação La Salette na gestão do parque.
Estabelecer e projectar plataformas, meios de interacção com o público,
detectar as necessidades de divulgação e contributos para o
desencadeamento do aumento de visitas é um objectivo forte que se pretende
atingir. Tornar o parque numa fonte de informação e incentivo à participação
das pessoas e ao desenvolvimento de laços afectivos com o espaço é um
desafio que todos esperam ver superado. “La Salette Park” is currently managed by the La Salette Foundation that pretends to turn Oliveira de Azeméis into a place of high prominence in the national and international cntext, through a permanent work of creation of physical and immaterial spaces with collective significance. I want to analyze the physical space and collaborate on research, study and planning of innovation forms that could fulfill and engage the people of that city. The encouragement to boost that space, the increase of visits and participation in the activities promoted is certainly a challenge that will put to the test this thesis and also the work to be undertaken by the La Salette Foundation in the management of the park. Establishing and designing platforms, means of interaction with the public, detecting the disclosure requirements and contributions to the onset of the increase in visits is a strong objective to be achieved. Making the park a source of information and encouraging the participation of people and the development of emotional ties within the space is a challenge we all expect to see overcome. |
Description: | Mestrado em Gestão da Informação |
URI: | http://hdl.handle.net/10773/3555 |
Appears in Collections: | UA - Dissertações de mestrado DEGEIT - Dissertações de mestrado |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.