Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10773/35274
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAbreu, Jorge Trinidad Ferraz dept_PT
dc.contributor.advisorUlisses, Alexandrept_PT
dc.contributor.authorAlexandre, Matilde Pinhopt_PT
dc.date.accessioned2022-11-24T08:44:30Z-
dc.date.available2022-11-24T08:44:30Z-
dc.date.issued2022-07-25-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10773/35274-
dc.description.abstractThe need to communicate science and technology is increasing. In Research and Development (R&D) projects, which encompass the creation of novel technologies and paradigms, the adequate dissemination of representative content plays a pivotal role to establish such technologies within their target audiences, including the scientific community and project partners. Within the scope of this dissertation, multimedia artifacts were produced for the communication of complex scientific and technological content. This was made in the context of the MOG Technologies company, and its need to communicate with partners, clients, and other stakeholders, the characteristics of their innovation-based services and products. The produced multimedia artifacts were videos and broadcast events. A social media dissemination plan was also created and implemented. The challenge of these concrete outputs was supported by the knowledge and understanding of the MOG projects, products, and target audiences, and by the theoretical framework of science and technology communication using multimedia. The artifacts were implemented and used, obtaining good feedback.pt_PT
dc.description.abstractA necessidade de comunicar ciência e tecnologia é cada vez maior. Em projetos de Investigação e Desenvolvimento, que incluem a criação de novas tecnologias e paradigmas, a disseminação adequada de conteúdos representativos desempenha um papel fundamental para estabelecer essas tecnologias junto dos seus públicos-alvo, incluindo a comunidade científica e parceiros de projeto. No âmbito desta dissertação, foram produzidos artefactos multimédia para a comunicação de conteúdos científicos e tecnológicos complexos. Isto foi feito no contexto da empresa MOG Technologies, e partindo da sua necessidade de comunicar com parceiros, clientes e outros intervenientes, as características dos seus serviços e produtos baseados em inovação. Os artefactos multimédia produzidos foram vídeos e eventos de broadcasting. Foi também criado e implementado um plano de disseminação nas redes sociais. O desafio de obter estes resultados concretos é apoiado pelo conhecimento e compreensão dos projetos, produtos e públicos-alvo da MOG e pelo enquadramento teórico de comunicação de ciência e tecnologia usando multimédia. Os artefactos foram implementados e utilizados, obtendo-se um bom feedback.pt_PT
dc.language.isoengpt_PT
dc.rightsopenAccesspt_PT
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/pt_PT
dc.subjectScience communicationpt_PT
dc.subjectTechnology communicationpt_PT
dc.subjectMultimediapt_PT
dc.subjectInnovation communicationpt_PT
dc.titleMultimedia communication of science and technology innovation in an enterprise contextpt_PT
dc.title.alternativeComunicação mutimédia de inovação de ciência e tecnologia em contexto empresarialpt_PT
dc.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.grantorUniversidade de Aveiropt_PT
dc.description.masterMestrado em Comunicação Multimédiapt_PT
Appears in Collections:UA - Dissertações de mestrado
DeCA - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Documento_Matilde_Alexandre.pdf35.95 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterLinkedIn
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.