Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10773/3500
Title: | Os social media na promoção das actividades da Dreamlab |
Author: | Caseiro, Bruno da Silva |
Advisor: | Almeida, Ana Margarida Pisco |
Keywords: | Comunicação multimédia Estratégias de comunicação Gestão de marketing Internet |
Defense Date: | 2010 |
Publisher: | Universidade de Aveiro |
Abstract: | Este projecto em contexto empresarial teve como principal objectivo melhorar os processos de promoção das actividades da empresa “Dreamlab” através dos “Social Media”. Tendo em vista um mercado
cada vez mais competitivo é necessário compreender os mecanismos
que podem ser adoptados para publicitar uma empresa de uma forma eficaz e rápida. Pretende-se assim desenvolver uma maior presença da “Dreamlab” no campo dos Social Media, constituindo um ponto de
acesso central com informação geral e também personalizada, direccionada para os Social Media. Espera-se, com esta investigação,
criar condições para uma maior visibilidade e consolidação online da “Dreamlab”, através do desenvolvimento de uma montra acessível das
diversas actividades da empresa, permitindo uma maior aproximação tanto com trabalhadores da empresa como com clientes ou potenciais
clientes. The present business project had as main objective the improvement of processes to promote the development of an enterprise within the "Social Media" in the specific context of "Dreamlab’’. Advising the increasingly competitive market is necessary understanding the mechanisms that can be adopted to advertise the business in an efficient way. The aim is developing a greater presence of “Dreamlab” in Social Media field, and assuming a central access point for general and/or personalized information, focused in Social Media. As purpose, the results of this research aim to enhance the visibility and consolidation of the online "Dreamlab" through mirror the several developing activities and research facilities of the company, allowing an approach to the employees and clients, or potential clients. |
Description: | Mestrado em Comunicação Multimédia |
URI: | http://hdl.handle.net/10773/3500 |
Appears in Collections: | UA - Dissertações de mestrado DeCA - Dissertações de mestrado |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.